Translate

20 ledna 2011

Povídání o tom, jak krtek babičku zachránil



Ano, je to přesně tak, krtek mě zachránil. No, abych to upřesnila, Krtek s velkým K, Krtek pana Milera! Jak k tomu došlo? Asi takhle.
Syn mě požádal, jestli bych nepohlídala jeho dcerku, které budou v únoru 2 roky. Přes to, že jeho malá rodinka bydlí ve stejném domě, Elišku jsem zatím dlouhodobě nehlídala. Když mi ji první den přivedli, byla moc smutná a já jsem měla velké obavy, jak to spolu zvládneme. Pak mne ale napadlo, že něco zkusím, vytáhla jsem DVD s Krtkem a ukázala ho vnučce, protože vím, že jí Krtečka občas pouštějí.  Nedoufala jsem ve velký a dlouhodobý  účinek, vzhledem k jejímu věku. Jenže najednou se uplakaná tvářička začala usmívat. Když se krtek objevil na obrazovce, Eliška začala dokonce napovídat, kdo se objeví a co bude dál, tím jsem zjistila, že stejné DVD má doma a že ho viděla určitě mnohokrát. Dopoledne nám rychle uběhlo, Obě jsme byly nadmíru spokojené, já jsem zastala i pár nezbytných prací, absolvovali jsme malou procházku za účelem nakrmení místních divokých kačen a po návratu jsme si na žádost vnučky daly krtčí REPETE a opět jsme se zájmem sledovaly, jak si Krtek nechal renovovat autíčko, jak s myškou slavili Vánoce a vyzráli nad zlobivým havranem atd. Druhého dne jsem měla domluveno opět hlídání. Společný den byl zahájen krtčím DVD, sledovanost byla stejná, jako předešlého dne. Po odpolední procházce a zhlédnutí populární Kouzelné školky s Františkem a Michalem si Eliška řekla opět o Krtečka. Nabídla jsem jí Pejska a kočičku, kocoura Vavřince, ale ona chtěla jedině Krtka, to už si  pro ni přišli rodiče.
Závěrem bych chtěla vzdát hold panu Zdeňku Milerovi. Řekněte, kdo umí zaujmout děti od tak útlého věku! Nejsem zastáncem vysedávání dětí u obrazovek, ale někdy je to opravdu záchrana. Jeho pohádky postrádají agresivitu, jen maličké zlobení, které je nenásilně potrestáno a nakonec jsou všichni kamarádi!
S Krtkem jsem se setkala i několikrát vloni v Anglii. Já jsem jako dítě chodila na Krtečka do kina a to už je pěkně dávno. Krtek je prostě nesmrtelný!

krtek



Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...