Translate

10 ledna 2011

Pořekadla, přísloví, citáty a já

K napsání tohoto  článku jsem se dostala oklikou přes výročí narození spisovatele Zdeňka Jirotky, které vzpomněla ve svém článku Naďa, dále přes Jirotkova Saturnina, mou zamilovanou knížku a dále přes jednu z postav této knihy, tetu Kateřinu, která, jak znalci potvrdí, přímo hýří příslovími.
Já sama přísloví ani citáty nesbírám, ale ráda si je přečtu nebo poslechnu a když mne zaujmou, tak se dokonce i nad nimi zamyslím...

Pro mne zatím platí pravdivost následujících :
Kdo vybírá, přebere.
Ano, zvláště v obchodech, čím více vybírám, tím nahnilejší ovoce  zeleninu si odnesu domů. Čím více vybírám, tím více mi zakoupený oděv nesedí, atd. Jak z toho ven, nevím...

Nikdy neříkej nikdy!
Zde mohu uvést zatím dva případy.
Když jsem si jako absolvent základní školy vybírala, další vzdělání, radil mi příbuzný, abych studovala na jisté střední škole technického zaměření. Tenkrát jsem se mu téměř vysmála. Matematika, fyzika, chemie nebyly nikdy moje priority, zato humanitní vědy, tenkrát jsem si myslela, že to je to pravé! S tím jsem absolvovala příslušnou školu humanitního zaměření. Pak se to všechno nějak zamotalo a léta pomalu plynula a já jsem se najednou ocitla na zmíněné technické škole jako student. V příslušném oboru jsem pak pracovala 20 let.

Když jsem po mateřské dovolené hledala zaměstnání ve svém oboru, bylo to už  v době  před revolucí dost těžké. Kvůli dětem jsem chtěla práci v blízkosti bydliště, proto jsem musela pracovat několik let mimo obor v zaměstnání, které se mi ale vůbec nelíbilo. A zase přišla rada z lidu, ať to zkusím ve vzdálenějším krajském městě, kde je víc příležitostí. Ostře jsem tuto radu zavrhla, tenkrát to opravdu nebylo možné. A ejhle, nikdy, neříkej nikdy! V tomto městě jsem opravdu nakonec několik let pracovala. 

Na začátku jsem řekla, že přísloví ani citáty nesbírám, ale ráda si je přečtu. Protože u nás poslední Vánoce byly trošku komplikovanější, tak jsem si několik dárků nadělila sama a mezi nimi tuto knihu
ci11
Sem tam ji prolistuji a hledám moudra do ní uložená

Zatím mne zaujalo toto velmi moudré arménské přísloví : "Dobrá tchyně na jedno oko nevidí a na dvě uši je hluchá".
To je všechno. Až zase něco moudrého objevím, tak se určitě podělím!


bo


Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...