Translate

18 května 2010

Kvašák - první výsledky

Po téměř třech týdnech se vracím k našemu krasavci Romulovi. Tak dnes bylo konečně hotovo. Zeleninu jsme vyjmuli a hned jsme si na ní pochutnali u oběda. Byla výborná. Chuť jako kysané zelí. Zbytek šel ve sklenici do lednice.
kvašák 2
Podle zkušenosti se přikláním k tomu, aby zelenina zůstala v nádobě alespoň 14 dní, kdyby o nějaký ten den déle, tak se nic neděje, bude chutnější. Zelí bylo nastrouhané hodně nahrubo, proto kvašení trvalo déle. Zeleninu jsem během kvašení kontrolovala. Příště vyzkouším i jinou zeleninu.
kvašák 1
A ještě jednou, to je on Romulus. Uvnitř je 1 kg směsi zelí, mrkve a cibule, vše pěkně prosoleno, dle návodu - 20 g soli. Přiznám se, že nemám ráda návody, tak jsem podle oka vždycky každou vrstvu  posolila a upěchovala. Zelenina musí být ponořená ve šťávě, možno dolít vodou, tak, aby hladina byla cca 2 cm nad zeleninou. Pak se vše upěchuje, zavře a čeká..
S kvašákem má zkušenosti Blanka, která mě svým článečkem nalákala k jeho koupi. Blani díky. Zkušenosti má i Vlasta, doufám, že se také ozve, jak je spokojená..

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...