Translate

30 června 2012

Levandulování


A je to tu. Příjemná vůně nenápadných kvítků a jejich dekorační vlastnosti opět lákají k tvoření. Naše levandule se nám bohatě odměnila za zimní protimrazové opatření, které nebylo nijak vzhledné, ale splnilo svůj účel. Tak nastal čas sklizně, sušení, aranžování a radování se z úrody.


Letos jsem zkusila uplést levandulový cop nebo šišku? Kvítky jsou šikovně ukryté uvnitř, takže nedělají žádný nepořádek. Takové šišky se používaní jako dekorace nebo se kladou mezi prádlo, kde krásně voní.


Musím se přiznat, že to pletení mě stálo dost nervů, není to tak jednoduché, ale zvládla jsem to...



To je celá moje kolekce, ale i u té poslední nervy pracovaly, všude to utíkalo, všude se to lámalo...


Nedalo mi to, abych nevyzkoušela levandulový cukr, návod na jeho výrobu má na svém blogu Evička - Můrka, ale najde se i jinde. Do jakéhokoliv cukru se přimíchají kvítky levandule, buď čerstvé nebo sušené a nádoba se uzavře. Toť vše.


Původně jsem "levandulování" chtěla začít výrobou pytlíčků na sušenou levanduli, ale předešla mě naše Květa, která mi do začátků darovala tyto dva pytlíky. Než sklizeň skončí a levanduli usuším, snad ještě nějaké další vyrobím.


Protože začaly prázdniny, nebyla jsem na tvoření sama, pletla se mnou také vnučka Natálka, toto je její dílo.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...