Translate

27 října 2022

Podzimní Mariánské Lázně





S kamarádkou jsme prožily krásný minulý týden v Mariánských Lázních. Součástí pobytu byly procedury, relax, dobré jídlo a množství nachozených kilometrů po městě i okolních lesích, parcích a pramenech. Protože jsem hodně fotila, chtěla bych tímto přispět k Jaruščině podzimní výzvě.


Počasí bylo střídavé, několikrát jsme zmokly, ale to k podzimu patří. Zato jsme si užívaly sluníčka a krásných barev spadaného listí a překrásné místní architektury.


Pravoslavný kostel sv. Vladimíra na ulici Ruské v blízkosti našeho hotelu. Při minulé návštěvě Mariánek jsem si ho prohlédla i uvnitř. Je nádherný. Však tu narazíš buď na Rusa nebo na Němce. Rusové jsou starousedlíci a místním nijak nevadí. 


Miniatura kolonády z druhého snímku. Park Boheminium musí nutně navštívit každý návštěvník lázní. Najde tady  spoustu našich známých současných i historických staveb v miniaturním provedení.


Ještě Boheminium.



Významné osobnosti, listí je všude, převládá javor.


A zpátky k barvičkám !


Zpívající fontána. Každé 2 hodiny tady zažijete úžasné divadlo za doprovodu známé hudební skladby a večer navíc v barevném provedení.


Já jí říkám také Hapkova, protože Petr Hapka složil krásnou skladbu pro tuto fontánu. V její blízkosti se nachází mistrova busta a všichni se s ní fotí...


Kolonáda v noci.


Fontána v noci, úžasná podívaná.


A úžasná podívaná byla také ve dne, zvlášť když svítilo sluníčko. Tady je důkaz. V Mariánských lázních jsem byla před pár lety na poznávacím zájezdu po západních Čechách, tenkrát se mi tu moc líbilo a proto jsem si tento pobyt zvolila, přesto, že je to od mého bydliště hodně daleko. Všechno, včetně cesty, dopadlo nad očekávání dobře a já věřím, že se sem ještě někdy vrátím.



19 komentářů:

  1. Helenko, podzim v Mariánských lázních byl určitě hodně barevný. Na tyto lázně mám pěkné vzpomínky,byla jsem v lázeňském domě Košut. Fotografie jsi pořídila moc hezké. Zdravím a přeji pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji. Uvažovaly jsme i o Luhačovicích, ale ty už máme probádané. Je to sice daleko, ale jela bych znovu.

      Vymazat
  2. Helenko moc děkuji za tento nádherný příspěvek. mariánské Lázně jsme si prošli a v parku Boheminium jsme také byli. Je to velice krásné město a fontánu jsme viděli a slyšeli několikrát včetně Hapkovy skladby Pro fontánu. ´To je opravdu úžasný zážitek. Moc děkuji za nádherný příspěvek a odkaz přidávám do příspěvku na mém druhém blogu, tedy zde: https://duchjara1.blogspot.com/2022/10/podzimni-foto-vyzva-odkazy.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, já dávám na první místo okolí, lesy a lesoparky a ten vzdoušek! Fontána je zážitek. Děkuji za pochvalu.

      Vymazat
  3. Měla jsi moc prima týden. Já jsem nikdy v Mariánských Lázních nebyla, ale moje mamka ano. Krásné fotky jsi pořídila.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prima týden to byl, cesta daleká, ale cestování bylo příjemné. Ty to máš od vás blíž.

      Vymazat
  4. Nádherné fotky, při kterých jsem zavzpomínala na Mariánky. U soch jsem se tenkrát fotila a miniatury v parku jsem si také vyfotila ♥

    OdpovědětVymazat
  5. Týden v Mariánkách musel být báječný a fotky to jen potvrzují. Už dlouho jsem tam nebyla, takže dobrá inspirace. A báječně velké písmo jsi tady pro psaní komentáře zvolila, to se povedlo. ☺ Boheminium je výborné místo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, celé západní Čechy jsou pěkné, byla jsem tu před pár lety s cestovkou, moc se mi tu líbilo a proto jsem se chtěla vrátit.

      Vymazat
  6. Mariánské Lázně jsou nádherné.Nemám to daleko ☺
    Bohemium jsme s dcerou navštívili před pár lety.Je to opravdu krásné- stojí za návštěvu.
    Přeji klidnou neděli ☺

    OdpovědětVymazat
  7. Mariánské lázně jsou prostě nádherné, a to jak v samotném městě, tak i v okolí. Byla jsem tam jednou na lázeňském pobytu a každý večer jsem chodila ke zpívající fontáně, protože jsem bydlela na kolonádě. S manželem jsme tam trávili kratší dovolenou a spokojení jsme byli oba. Hned bych vyrazila, ale raději až na jaře. Měj se hezky 😉😀

    OdpovědětVymazat
  8. Mariánky jsou malebné, mile přívětivé.

    OdpovědětVymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  10. Helenko, Mariánské lázně miluju ! Byla jsem tu několikrát na dovolené a moc se mi tam líbí. Krásné fotografie ! Posílám pozdrav, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Nádherné fotky,tak tam jsem nebyla byla tam kdysi moje maminka.Hezky podzim

    OdpovědětVymazat
  12. Belle foto e luogo incantevole!Ciao

    OdpovědětVymazat
  13. Mariánky nemají chybu. Podle mě nejpěknější naše lázně. Byla jsem tam jen dva dny na otočku, ale udělaly na mě nesmírný dojem. Někdy bych se tam chtěla vrátit na delší dobu.

    OdpovědětVymazat
  14. Mariánky, to je moje srdeční záležitost. Byla jsem tam s rodiči několikrát, jsou kouzelné

    OdpovědětVymazat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...