Translate

08 prosince 2010

Včerejší výlet

Několikrát do roka  se setkávám se svou bývalou kolegyní z práce. Jezdím za ní do Ostravy, pozdravím ostatní kolegy a potom jdeme někam na dobré jídlo spojené se sdělováním novinek a drbů. Tak se stalo také včera, tentokrát jsem vynechala ostatní kolegy a vypravily jsme se přímo do centra. Věděla jsem od loňska, že na náměstí budou pravděpodobně velké vánoční trhy, spojené s různými atrakcemi, vystoupením folklórních souborů atd. Nemýlila jsem se.
VO2
Uprostřed stál nádherný vánoční strom, krásně rostlý, plný světýlek, pravých vlastních šišek a ozdob. Nejmilejší na něm bylo, že se do jeho větví nastěhovali ptáčci a cvrlikali do taktu muzikantům.
VO3
Tak to tam svítilo, po sněhu ani stopy, čas kolem 16.00 hod. Včera byla tma už ve dvě hodiny odpoledne. Kolem celého náměstí byly rozmístěny stánky s klasickým vánočním zbožím, na tom si pořadatelé dali záležet a zboží typu Vietnam jste zde nenašli. Jenom naše česká, většinou rukodělná výroba! Nechyběl starodávný dřevěný kolotoč, věštírna, Ježíškova pošta, pečené kaštany, pravá kovárna a plno dalších atrakcí.
VO4
Stánek s keramikou, pod červeným kulichem se ukrývá živý zmrzlý prodavač, nebo prodavačka ?
VO8
Betlém, vedle měli dokonce živé ovečky, lamu a oslíka
VO5
VO1
Na okraji náměstí umístili umělé kluziště, což nijak nenarušilo strodávnou atmosféru vánočních trhů. Počasí včera sice bylo více než pošmourné, ale nebyla zima a díky předčasné  tmě se celé náměstí nádherně ozářilo. Lidé nikam nespěchali, popíjeli svařáček a medovinu, ujídali domácí klobásky a různé dobroty.
VO9
Každou svou návštěvu Ostravy využiji také k návštěvě knihkupectví, jehož prodejna sídlí v nedalekém obchodním domě. Z malého obchůdku od mé minulé návštěvy udělali velký obchod i s malou kavárničkou s výhledem na náměstí. Chtěla jsem si tu krásu zvěčnit přes sklo, ani nevím jak a vytvořila se mi takováto směska.
Tomu, kdo bydlí tady v okolí bych návštěvu zdejších trhů určitě doporučila. Dospěláci i děti si přijdou na své.

Vloni mě můj foťáček zklamal, baterka byla vybitá, přes to jsem pár fotek udělala,  mám je i na blogu, letos jsem se důkladně připravila, ale ve tmě nám to focení nějak nejde. Škoda, bylo toho hodně k vidění...

větev1



Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...