Translate

05 prosince 2010

Perníkové pohlazení

                                              "Odkud ten náš holub letí?"

                                               "Letím z lesa, milé děti,
                                               vrkú, vrkú, vrkú."   

                                               "Cos tam viděl, holoubku?"
           
                                               "Perníkovou chaloupku,
                                               u černého smrku."

                                                "Viděls tam i Mařenku?"

                                                "Jakpak by ne, holenku!
                                                Viděl jsem ji, s Jeníkem
                                                krmili se perníkem."
PCH2
                                                "A když z okna na zahradu
                                                vystrčila baba bradu,
                                                nebáli se, holoubku?"
PCH3
                                               "Kdepak! Zamkli chaloupku
                                               na cukrový klíč -
                                               a už byli pryč!"
PCH1
Báseň se jmenuje Perníková chaloupka, napsal ji František Hrubín a já jsem ji spolu s jinými skvosty našla v knize Šalíček veršů a pohádek.  S vnučkou Natálkou tuto knihu" studujeme" už několik let a obě známe mnohé veršované pohádky zpaměti. Kromě krátkých básniček  a veršovaných pohádek jsou zde k přečtení i klasické pohádky. A abych nezapomněla,  knihu ilustroval Jiří Trnka. Myslím, že je v současné době k dostání i v knihkupectvích. Tedy tip pro hodnotný vánoční dárek (ta moje je z r. 1960).
Informace pro Květu. Špalíček obsahuje také pohádku "O Květušce a její zahrádce."

bílé
No a k té nádherné perníkové chaloupce jen tolik, že je čerstvá letošní, naoko podobná té loňské, zveřejněné 1.12.2009, na kterou se denně chodí dívat mnoho lidí, možná pro inspiraci, možná pro naladění na vánoční strunu.
Tady opět upozorňuji, že já nejsem autorkou, je to paní, která jich ročně napeče několik desítek a já je od ní kupuji nejdřív pro výzdobu naší domácnosti, letos jsem dvě darovala vnoučtaům k Mikuláši, takže mi zbyly jen tyto fotky a velký obdiv autorce.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...