Translate

23 října 2010

Hra

Před nedávnem jsem byla pozvaná do gurmánské hry,  protože se u nás ve vaření střídám s mým mužem, stále nebyl ten správný prostor k realizaci, focení a psaní. Až dnes, když mě všichni opustili a já zůstala doma asi po sto letech sama, pustila jsem se do díla.

Do hry mě pozvala Květa, Naďa a Renata-Čajovna a možná, že ještě někdo, ať mi to odpustí...

Zde mám uvést pět jídel, které mám nejraději :

1/ Českou klasiku se zelím ( vepřo, kachničku atd...)
2/ Drůbeří maso v sýrovém těstíčku s oblohou ( v jedné hospůdce tomu říkají Zlaté nudle a ve druhé Kuřecí uši...)
3/ Bramboráky s česnekem a halušky se zelím (každé zvlášť)
4/ Zeleninové saláty všeho druhu (čerstvé)
5/ Sladké všeho druhu

To je tedy hrůza, ještě by se tam pár mňamek našlo...

A teď ten recept:
"Křehké rohlíčky s jablečnou náplní"

500 g  hladké mouky
    1    HERA
    1    zakysaná smetana (nebo bílý jogurt nebo šlehačka 200 ml)
    špetička soli
        
Vypracujeme těsto, které vložíme na nějakou dobu do chladničky. Poté  těsto rozdělíme na několik dílů, ty rozválíme na placky, ze kterých  vyřízneme trojúhelníky. Trojúhelníky plníme klasicky, jako závin. Trošku strouhanky, cukr, skořice strouhaná jablka, nakonec se všechno svine a vytvoří se rohlíček. Po upečení ještě horké obalujeme v cukru s vanilkou.
Protože mám ráda variabilní recepty,  doporučím obměnu s tvarohem, mákem nebo ořechy. Rohlíčky zaberou dost času, proto někdy vytvořím klasický závin.
A navíc přidám bonus pro diabetiky. Místo cukru používám umělé sypké sladidlo DiaChrom, mají ho v lékárnách.
JR2
To je specialita pro diabetiky, posypaná sladidlem, které netvoří takovou celistvou vrstvu, jako cukr, ale chuťově se cukru vyrovná.

Toť vše, svůj dluh jsem splnila, snad někomu přijde můj recept vhod.


šálek

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...