Translate

08 srpna 2012

Projekt Vstupenka


Připojuji se svojí troškou do mlýna do projektu Vstupenka. Tento projekt byl vyhlášen na blogu zelenykavalir
Zalovila jsem v paměti a v albech, které jsem si poctivě vedla z každoročních prázdninových cest až do doby , kdy jsem si pořídila počítač. To fotky zůstaly v počítači a vstupenky s pohlednicemi, bůh ví kde. Styď se holka!


Malá ukázka mých pokladů. Když vysílala televize krásný seriál o rozhlednách s panem Munzarem, byly u nás doma v kurzu rozhledny. Tyto jsou z Jesenicka. Biskupská kupa mě nadchla a kdybyste viděli, kolik měli překrásných razítek! Všechny je mám!



Jiráskův Hronov a opět jedna rozhledna, romantická Štěpánka, nacházející se na rozhraní Krkonoš a Jizerských hor v obci Kořenov.


V Plzni jsem byla jenom jednou, už je to pár let. Byla jsem mile překvapena, kolik je tu nádherných památek, včetně chrámu sv. Bartoloměje, kde jsem byla kamarádkou přinucena vystoupit až na věž. Nádherná a vzácná je i židovská synagoga, i tu jsme s kamarádkou navštívily. Byly jsme tam na vodárenské výstavě a na prohlídku města jsme měly zhruba dvě hodinky, vzaly jsme to poklusem a stihly jsme dost...Usmívající se


Křivoklátská krajina se mi moc líbila, bylo to příjemné zastavení při cestě do Plzně. Od té doby jsem tam nikdy nebyla, třeba to někdy napravím.


Zámek v Jilemnici a muzeum v Trutnově, Krkonoše jsem navštívila víckrát, mají svou jedinečnou atmosféru, moc ráda bych se sem ještě někdy podívala.



Dvě vstupenky z mého kraje. Radhošť a Pustevny a Hukvaldy, sem se často vracím.


Před dvěma lety jsem měla možnost navštívit Anglii a mimo jiné tuto velkolepou katedrálu v Yorku. Se synem jsme obětovali nemalý peníz za vstupenky, ale prohlídka stála za to. Vstupenku nám podali jenom jako lístek z počítače, který připnuli na leták s tištěnými informacemi. Celkem nic zvláštního, až na to, že vstupenka platí po celý rok od jejího vytištění, podtrženo červeně a je přenosná na jiného člověka.


Ještě jedna vstupenka, stejného provedení na hrad ve Scarborough. Kartička vlevo dole je vstupenka do mořského akvária ve městě Hull, kde jsme byli ubytovaní.
V Anglii jsme prošli hodně muzeí a většina jich byla zdarma, tedy bez vstupenky...




Určitě mám doma ještě další vstupenky, novější a graficky zajímavější, ale jak už jsem napsala, od zavedení počítače do domácnosti, zanikla alba a vstupenky nejsou momentálně k nalezení. Na svých cestách jsem tenkrát trošku fotila a co se nestihlo, zakoupila se pohlednice a pokud byla možnost, opatřila jsem ji nějakým tím turistickým razítkem a že se u nás máme s čím chlubit! Nevím, jestli někde v zahraničí mají takový výběr. Když jsem chtěla ve Vídni, při návštěvě nějaké památky razítko, byli velmi udivení a nakonec mi na vstupenku dali razítko úřední.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...