Translate

18 prosince 2011

Chytila se mne lenóra

...a to lenóra taková, že nejsem schopná ani psát. Nastala čtvrtá adventní neděle, Zlatá neděle a navíc smutná neděle, ať chceme, nebo ne, je toho všude plno a bude celý týden. Trošku mi to připadá, jako před Vánocemi v roce 1989, kdy pro fůru událostí nebylo napečeno, nebylo uklizeno, ale všechno se nakonec stihlo, jako vždy.
Lenóra se mne chytila proto, že skoro celý týden pomáhám s vnoučaty, tudíž večer už je konec se vším a pro únavu nevidím, těsta zůstávají v lednici nezpracovaná, byt neuklizený a v podstatě já jsem úplně klidná a vůbec mě tento stav neznervózňuje, což by asi některým jiným hospodyňkám mohlo být podivné. Ale asi si budu trošku odporovat, při té únavě jsem poloslepá vyrobila asi 20 drátkovaných zvonků, které jsem všechny rozdala, svým přátelům a známým. Další dávku drátkování ještě plánuji. Také já jsem dostala plno krásných dárků z dílny mých známých, které jsem chtěla ukázat a určitě ukážu, až je nafotím.....


Doba předvánoční přináší také něco ušlechtilejšího než je hadr a kus žvance. Se sestrou jsme asi před čtrnácti dny navštívily v našem rodišti výstavu betlémů. Květa mi kladla na srdce, ať pilně fotím a ať fotky zveřejním na blogu. Já jsem jí odporovala, že přece nemůžeme mít stejné fotky na blogu ve stejný čas. Květa svoje povedené fotky již zveřejnila a můj čas nastal právě teď. Výstava byla skutečně krásná, ale mě se povedlo fotek jenom několik.


Nejkrásnější byl betlém, zapůjčený z místního kostela, z toho všeho zbyla jenom tato cedulička, no není to smůla?


Tato fotka patří ke zmíněnému betlému, je na ní Hanačka, ve svém tradičním šátku, v pracovním oděvu. Hanácké kroje jsou bohaté a krásné. Když jsem odcházela z tohoto kraje, hanácké tradice udržovalo jenom málo lidí, výstavy betlémů neexistovaly. Jsem ráda že se to všechno vrací.
Tak vidíš, Květo, i na betlémy došlo. Zdá se, že i lenóra malinko ustoupila.






Přeji všem krásný nový předvánoční týden, plný porozumění a lásky.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...