Translate

12 května 2011

Přijďte se k nám podívat !

Když jsem minulý týden navštívila přednášku o Hukvaldech a hukvaldské oboře a zhlédla výstavu o této lokalitě na frýdeckém zámku, hrozně jsem se zastyděla, protože, ač to mám přes kopec, dlouho jsem v těchto místech nebyla! Hned jsem také začala jednat! Tedy vybrat příhodný den k výletu. Určitě ne víkend a určitě ne pondělí. O víkendu je na takovýchto místech přeplněno a správný senior buď sedí doma na zahrádce a pokud ji nemá, vypraví se do míst, kde je zaručeně klid, tedy, pokud nemiluje rušno, ale to není můj případ. V pondělí je zase všude většinou zavřeno. Já jsem si vybrala včerejší úterý a udělala jsem dobře, krásné počasí, děti ve škole, klídek...
A já vám teď povím, proč se chodí na Hukvaldy nejvíce v květnu.
Znalci mi potvrdí, no přece kvůli kvetoucím kaštanům! Najdete je tady všude, všude, všude...
A jiný důvod? Navazuje na kaštany, nádherná obora, staré stromy, všude zeleň, příjemná procházka pro mladé i odrostlejší...
Uvidíte tady, co se hned tak všude nevidí, úžasné buky
A ještě jednou
Stále se pohybujeme v oboře, která se rozkládá pod hradem Hukvaldy a nad malebnou vesničkou stejného jména. Včera krásně svítilo sluníčko, krásně až moc, což neprospívalo mému focení a polovina fotek šla do koše..
Hukvaldy jsou především rodiště Leoše Janáčka a tady máme jeho Bystroušku
A to jsou detaily, všiměte si lety vyleštěného ocasu, čenichu a uší!
V dáli amfiteátr, pořádají se zde koncerty v rámci hudebních festivalů
A další zážitky? Nádherný výhled z hradu na všechny světové strany, tady zrovna na Beskydy a Lysou horu
Tento výhled je mi obzvláště blízký. Já si tyto kopečky denně prohlížím, ale z druhé strany !


To bylo jen tak v rychlosti, mám ještě pár fotek z této výpravy, snad z nich ještě něco stvořím. Řekněte, že je u nás krásně?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...