Translate

16 května 2011

Byla jsem v kině !

Někdo si řekne: "No a co?" Jenže já jsem v kině nebyla dlouho, deset let to bude určitě, možná patnáct. A představte si, že tato kulturní vymoženost přežila u nás na vesnici do dnešních dnů, díky místním nadšencům a štědrosti obecních radních. To ale neznamená že mne kinematografie nezajímá. Dobrý film mám ráda a ráda se na něj podívám i několikrát. Přiznám se, že jsem v sobotu, původně nechtěně, opět hleděla na film "Marečku, podejte mi pero" a nádherně jsem se pobavila, od srdce zasmála a k nelibosti přítomných dělala tzv. předřečníka a dokonce jsem zaregistrovala, jak se vlastně jmenoval Zdeněk Srstka, který během celého filmu vyplňoval sportku a objasňoval Hliníkovu nepřítomnost.
Ale to jsem odbočila. Proč jsem nebyla tolik let v kině? Protože jsem líná zvednout zadek, vyjít třeba do zimy a dojít až na místo a pak zase zpět, když jsou jiné, pohodlnější možnosti.
Jenže moje vnučka se někde dočetla, už před měsícem, že místní kino uvádí v odpoledních hodinách nový český film Fimfárum III a ona ho nutně musí vidět. Kroutila jsem se, jak se jen dalo, ale nakonec mě přemluvila. Měla jsem ještě další obavy, jak to asi vypadá na představení pro děti a mládež , jaké budou ruchy...
Nakonec všechno dobře dopadlo, ruchy byly v normě, šustění pytlíků nepřehlušilo nezapomenutelný hlas Jana Wericha. Loutky byly fantastické, Werichův moudrý humor nenapodobitelný. U mne na jedničku s hvězdičkou. Jen si myslím, že vnučka byla trošku zklamaná a s ní i ostatní děti v jejím věku a i ty mladší, které tam byly, protože to nebyly pohádky pro ně, ale pro nás dospěláky k zamyšlení.
A ještě něco nakonec. Možná, že to bylo nakopnutí a do kina občas opět zavítám. Jen je mi líto, že už to není jako kdysi, týdeník, krátký film a hlavní program, mělo to něco do sebe ( v týdeníku by tentokrát nebyla politika, ale různé zajímavosti z domova i ze světa, nikoliv bulvár ). To by se ale určitě projevilo na ceně vstupného...
Tak jsem se pochlubila a teď bych měla spočítat moji absenci v divadle, to bude také pár let!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...