Translate

31 července 2012

Jablka, jablka a zase jen jablka!

Přišla na nás jablečná pohroma! Mnozí namítnete, že ještě není podzim, ale toto je letní jablková pohroma a ta podzimní možná ještě přijde. Máme dvě stařičké letní jabloně, které dva roky byly na jablíčka skoupé, ale letos si to chtěly vynahradit, k naší "radosti". Měli bychom se radovat, ale místo toho se objevily na našich tvářích vrásky. Kdo tento druh jablek zná, ví že chvíli trvá, než mají tu svou chuť ale brzy tzv. zmouční a je konec, už je nikdo nechce. Jablka se nedají skladovat a také není v silách jednoho člověka, což jsem já, je nějakým způsobem zpracovat.


Tady je pod stromy už mírně uklizeno a stále padají. Obdarovali jsme pár příbuzných a známých, zájem je ale nevalný...


V sobotu jsem se rozhodla upéct štrůdl, ale jak jsem byla v ráži, tak jsem nastrouhala tolik jablek, že mi ještě velká kupa zbyla. Dumala jsem, co s ní a napadlo mě, že jsem kdysi dělávala takový nepečený moučník do bábovkové formy. Recept jsem nikde neměla, zkusila jsem to tedy bez něj.


Omlouvám se, že moje dílo nevypadá moc esteticky, ale o to je chutnější...Usmívající se Příště si dám více záležet.

Nastrouhaná jablka jsem rozvařila, dochutila cukrem a skořicí a přidala 1 a 1/2 prášku vanilkového pudinku ( do budoucna doporučuji 2 celé balíčky ). Na dno formy jsem naskládala piškoty, na ně rozprostřela směs, opět piškoty atd. Vše jsem nechala pár hodin ztuhnout v lednici.


Konečná fáze před konzumací. Dnes jsem trošku brouzdala po kulinářských blozích, abych si ověřila, jakou jsem měla paměť a zda jsem dobře improvizovala. Zjistila jsem, že jsem postupovala správně. Někdo místo pudinku přidává želatinu, někdo využil kompotovaných jablek, fantazii se meze nekladou. Výsledek stojí za to.




P.S. Možná ještě naberu nějaké síly a pustím se do strouhání, takový zimní štrůdl není k zahození, hraběnčiny řezy, či fantastická jablečná roláda ...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...