Translate

14 května 2012

Příběh jednoho stromu

Náš prastarý vlašský ořech se vloni opravdu vyznamenal a nadělil nám velké množství oříšků, které jsme pilně loupali celou zimu. Zatímco jinde naříkali nad mrazem spálenými květy, my jsme měli štěstí. Jenom nás trápily suché větve, které jsme si sami netroufli odstranit. Tak jsme objednali odborníky, kteří za pomocí lana a pily dovedou neuvěřitelné věci.
Jenže nastal problém. Koncem zimy se nám do ořechu nastěhovaly sýkorky modřinky a začaly chystat hnízdo mladým. Nedalo se nic dělat, riskli jsme to. Buď a nebo! Hoši s pilou byli moc šikovní a místo klasického řezu ke kmeni, nám vytvořili takovouto potvůrku, připomínající jelena a sýkorky v klidu pokračovaly v hnízdění.Usmívající se


Oko jelena je otvor do hnízda


Nacvakala jsem aspoň 100 obrázků, než se mi podařilo zachytit odpočívající sýkorku


A dalších 100 než se mi podařilo toto


A toto! Málem mi ruka upadla! Vypadá to jako ptačí idylka, ale ono je tomu jinak. Všechno je to vteřina, ptáčci přiletí k hnízdu, šup dovnitř a šup ven, žádné odpočívání! Já mám velkou radost, že se mi to podařilo nafotit.




Ořech nám pěkně obrůstá a přes ty radikální zásahy na konci zimy to vypdá, že nějaký ten oříšek také bude. Jak vidno, všechno se dá vyřešit v klidu a ku prospěchu všech......

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...