Translate

04 května 2012

Červené sárí


Opět se ke mně dostavila tvůrčí krize, tak jsem se rozhodla alespoň napsat o knize, kterou mám rozečtenou .Tato kniha líčí život Sonii Gándhíové. Sonia byla manželkou Rádžíva Gándhího a snachou Indíry Gándhíové, předních indických politiků, druhé poloviny minulého století, které my, dříve narození, dobře pamatujeme. Oba byli zavražděni při výkonu své funkce, Indíra v roce 1984 a Rádžív 1991. Sonia se narodila v Itálii a svého budoucího manžela poznala na studiích v Anglii. Po manželově smrti zůstala v Indii a věnuje se politice.
Kdo má rád životopisy, vřele doporučuji.




P.S. Jedna malá otázečka. Jaký příbuzenský vztah byl mezi Indírou Gándhíovou a Máhátmou Gándhím ?

Správnou odpověď znala Katka i Alenka, tedy pro pořádek:
Indíra Gándhíová byla dcerou velkého politika Džaváharlála Néhrúa a s Máhátmou Gándhím neměla žádný příbudenský vztah. Jméno Gándhí získala sňatkem s Férózem Gándhím, který rovněž nebyl příbuzný Máhátmy. Máhátmá Gándí byl přítelem Néhrúa a často navštěvoval jeho rodinu.



Máhátma Gándhí, Muzeum ulice, Hull, Anglie, 2010

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...