Translate

11 října 2011

Zelí

Včera to proběhlo u Fukčárinků a dnes u nás! Akce zelí. Vždycky to byla v naší domácnosti. výsada mužů. Okolnosti minulých let mě ale přinutily, abych se do toho pustila sama. Já jsem zelí pěchovala (rukou!), krájení cibule a křenu jsem nechala na ostatních, to bych asi nezvládla a v slzách bych se utopila. Při takové akci se nesmí otálet, proběhlo to dle předem připraveného harmonogramu. Ráno se brzy vstalo a odjelo se do polského Těšína pro dva pytle ( 2x 10 kg ) krouhaného zelí a honem zpět a do práce!!


Zelí je poctivě upěchované, prosolené pokmínované, proložené cibulí a křenem


V každé vrstvě nechybí vinný list, ten je místo kopru. Teď už jenom pěkně zatížit, soudek uzavřít a čekat. Taková zeňačka nebo halušky se zelím....



Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...