Translate

21 února 2011

Toulání po středním Pomoraví

V těchto zimních dnech občas probírám svůj archív a vzpomínám na teploučko a sluníčko a na krásná místa naší vlasti.
Protože v posledních letech nebylo možné podnikat o dovolených nějaké náročnější toulání po lesích a kopcích, zvolili jsme několikrát pobyt v Luhačovicích, kde se nám moc líbilo, ale zase ne tak, abychom tam trávili celý týden. Většinou jsem na svých cestách vyzbrojena turistickou mapou a k velké "radosti" blízkých plánuji výjezdy do okolí. Tentokrát jsem naplánovala návštěvu slavného Velehradu. Jsem sice rodilá Moravanka, ale nikdy jsem tam nebyla. Když jsme přijížděli na místo, byla jsem velmi udivená, protože jsem si celou dobu myslela, že Velehradská bazilika se tyčí pěkně na kopečku! Opak je pravdou. To se to poutníkům pěkně šlape od parkoviště ke kostelíku!
ve1
Tady je  vidět z dálky celý areál, v pozadí na jednom z kopečků se tyčí hrad Buchlov, častý cíl našich dávných školních výletů
ve3
Areál tohoto poutního místa je veliký, historii nebudu popisovat,  každý si na internetu může najít to, co ho zajímá. Samozřejmě, že jsme byli uvnitř a dokonce jsme se náhodně zúčastnili dětské mše v polském jazyce.
ve2
Krásně rozkvetlá škola
ve4
Bazilika Nanebevzetí Panny Marie a sv. Cyrila a Metoděje,  postavy obou pánů byly upevněny na místo obvyklých křížů na vrcholcích věží. Vidíte, blíží se poledne, za chvíli začnou svatební obřady, o které je určitě velký zájem. Zapomněla jsem napsat, že byla sobota, září roku 2007.

Foťák
A teď o něčem jiném
ve16
Když už jsme byli na Velehradě, chtěli jsme se ještě podívat do Archeoskanzenu v Modré, který se nachází nedaleko
ve9
Archeoskanzen stojí na místě původního velkomoravského osídlení. Je zde rozmístěno plno staveb, připomínajících způsob života v této době. Probíhá zde mnoho kulturních a naučných akcí.
ve8
Výjevy z událostí té doby
ve6
Potkáte zde také mnoho zvířátek, většinou volně pobíhajících
ve10
Tato prasátka "pytlačila" i na sousedním pozemku
ve13
Proč ne, když mají takový děravý plot!
ve12
Osamělá běžkyně, pro některé dítě možná velkolepý objev
ve11
Kozí rodinka
ve7
Matka rodu, trošku pikantnosti neuškodí...
ve5
Z Velehradu jsme šli do Modré pěšky podél velmi frekventované silnice, před návratem jsme objevili velmi příjemnou cestu zpět  podél rybníčků, plných kachen a zajímavých vodních staveb. Tak se vlastně vrcíme zpět k bazilice, jak ukazuje můj první snímek.
koza
Předpokládám, že moje povídání poslouží někomu jako tip na příjemný nenáročný výlet, vřele doporučuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...