Translate

19 září 2010

Scarborough

Do Scarborough jsem se chtěla moc podívat, hlavně kvůli moři a také  protože jsem věděla, že zde má hrob nejmladší ze sester Brontëových, spisovatelka Anne Brontëová.
S25
Jeden snímek z autobusu, opět všude přítomné kytičky..
S11
Konečně budeme na místě, cesta byla dlouhá...
S12
Když jsme vystoupili z autobusu, obloha se zatáhla, od moře foukal studený, nepříjemný vítr a to se špatně fotí... Tak jsem honem zvěčnila tuto hospůdku a rázným krokem jsme vystupovali k hradu, který se tyčí  nad mořem.
S13
Po cestě na hrad jsme procházeli kolem kostela, kde byla zrovna svatba, dvě fotky už jsem ukázala v minulém článku.
S14
U kostela mě zaujala tato věc. Snad je to kříž, nezdá se mi, že by to byl náhrobek, škoda, že to bylo všechno v poklusu..
S15
Z ukazatele je patrné, kterým směrem jít.  Hrob Anne Brontëové byl odtud pár metrů ale na hrad jsme museli ještě hodně stoupat..
S16
Tady je pomníček. Anne se narodila r. 1820 a zemřela r. 1849 na tuberkulózu.
Přiznám se, že jsem si právě trošku doplnila vzdělání, protože jsem si myslela, že spisovatelka Brontëová je jenom jedna, ale ony byly tři. Emily Brontëová napsala román " Na Větrné hůrce", Charlotte Brontëová napsala "Sirotka lowoodského" a "Janu Eyrovou" a Anne Brontëová " Dvojí život Heleny Grahamové".
S19
Vzhůru na hrad. Hrad byl vybudován během 12. století Jindřichem II. Postupem času
a vlivem různých válek se z něj stala tato rozsáhlá zřícenina.
S23
S21
Všude, kolem je moře..
S22
Odliv nevypadá moc pěkně, vítr, zima.....
S24
Z této strany to vypadá lépe...
S18
Pohled na kostelík, kolem kterého jsme šli nahoru....
S17
Pohled na přístav a maják mě lákal "šáhnout si na moře", tak jsme sestoupili dolů, jenže se tak rozpršelo, že z tohoto plánu sešlo. Ukázala se ta pravá Anglie...
S20
Tak to vypadalo dole u moře, až teď jsem si všimla, že kolem třetí odpoledne, v půli srpna, mají rozsvícená světla. Nedalo se nic dělat, před deštěm jsme se schovali do kavárničky, objednali jsme si velký hrnek kávy a čekali, až přestane pršet. Protože se tak nestalo, museli jsme v tom lijáku podniknout zpáteční cestu do kopečka na autobus. Škoda, ale i tak jsme toho hodně viděli...
S10
Trošku zeměpisu..

Foťák

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...