Translate

21 srpna 2010

Jak to všechno začalo

Prožila jsem osm krásných dnů v krásné zemi, ale nejdříve bych se měla zmínit, jak jsem se k této cestě dostala.
Byla jsem pozvána společně se synem jeho  slovenskými přáteli. Syn pracoval v anglickém městě Hullu, původně pod záštitou jedné  české agentury, později sám, téměř čtyři roky. Tenkrát, těsně před svým odjezdem poskytl našim hostitelům velkou pomoc jako tlumočník  v organizaci jejich ubytování a.p. Jednalo se o manželské páry ve věku mezi čtyřicítkou a padesátkou, tak si  jistě dovedete představit, jejich těžké začátky, kde je každá pomoc vítána. Syn už pracuje  několik let doma, ale přátelství přetrvává. Za rodiči se přestěhovaly jejich děti a přibyly další rodiny. Všichni pracují v místní potravinářské továrně. Mladší děti chodí do školy. Někteří kamarádi založili v Anglii rodiny. Navštívila jsem několik domácností, kde nás velmi srdečně přijali, poskytli nám jídlo, ubytování a dopravu, jako bychom patřili do rodiny. Mají za to můj srdečný dík.
D2
Domeček, kde jsme bydleli, opravuji v jeho pravé půlce, vchod do levé půlky není vidět
D4
Ukázka celé ulice

Tyto domy vlastní realitky, které je pronajímají zájemcům, většinou chudším vrstvám nebo zahraničním dělníkům. Dole je předsíňka, obývací místnost, kuchyň, technická místnost, nějaká verandička a vchod na dvorek, popřípadě na miniaturní zahrádku, které jsou většinou zanedbané, protože jejich obyvatelé nemají čas na údržbu, pracují 12 hodin denně. Navíc nechtějí do cizího investovat.  Mně se domeček líbil. U nás pro dva starší lidi by byl ideální, až na ty strmé schody do patra, kde jsou ložnice a koupelna s WC.  Takových ulic je v této čtvrti hodně, mnoho domů je neobydlených, věčně vidíte nějaké stěhování. První den jsme prochodili mnoho kilometrů, dostala jsem se i do  čtvrtí, kde jsou domy větší, něco jako řadové vilky s krásnými předzahrádkami. Jednou ročně zde probíhá akce tzv. otevřených zahrad, kdy  se majitel domu chlubí veřejnosti se svou krásně udržovanou zahradou v zadní části domu.
Truhlík 1
Zahrádka u našich hostitelů, místo kytiček kocour...
D5
To není stojan na fazole, ale sloup s dráty, ale. co se jimo přenáší, nevím, vedou do všech domečků v ulici
D7
Tak...
D12
No a nakonec něco kytiček ze sousední ulice



Foťák

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...