Translate

19 července 2010

Okurkománie


Tak už to mám letos za sebou! Všechno je zpracováno a pěkně uloženo na nějaký čas ve sklepě. Nevím proč tuto akci každoročně podnikám, není to žádný odpočinek, obnáší to velký nepořádek, ale ten pocit, že mi můj výrobek všichni pochválí a nakonec i do poslední sklenice zkonzumují, je hřejivý a dožene mě do zdárného konce!
okurky 1
Na začátku není semínko, ale cesta do nedalekého Polského Těšína, kde si na jedné z   tržnic koupím pytel čerstvých okurek. Přesto, že máme velkou zahradu, okurky léta nepěstujeme, nedaří se jim u nás.

Před tím si připravím velké množství nálevu.
Jedna dávka :
ocet           1,2 l
voda          3,8 l
sůl            160 g
cukr          300 g
Spolarin      50 tablet
Vše se svaří a nechá se vychladnout. Předem připravím nálev z několika dávek a uchovávám ho v PET lahvích, zbytek se může použít na jinou zeleninu, houby nebo do salátů a.p.

Do jednotlivých sklenic vložím téměř vše jedlé, co najdu doma a na zahradě:
Pár kuliček pepře, nové koření, hřebíček, kousíček skořice, hořčičná semínka, bobkový list, vinný list, kopr, estragon, někdy i meduňku nebo mátu, kolečka cibule, kolečka mrkve, křen, někdy česnek, někdy papričky.
Všeho s mírou a podle vlastního uvážení!
okurky 2
Před zavařením..
okurky 4
Po zavaření..
okurky 3
Celkový pohled..

Teď už jen čekat nějakou dobu, než se dozvíme, jestli jsou okurčičky pěkně křupavé. Přesto, že dodržuji všechny předpisy a čas zavařování, vždycky je to překvapení a nikdy to nedopadne stejně.










Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...