Translate

15 června 2010

Návštěvník

V sobotu jsem otevírala dveře u verandy a na zámku z venkovní strany bylo něco přilepené. Zpočátku jsem si myslela, že je to kus papíru, ale brzy jsem se přesvědčila, že je to něco mimořádného. Byl to lišaj.
lišaj paví oko 2
Posuďte sami, vypadá, jako kus kůry stromu. Protože asi před dvěma lety jsme téměř na stejném místě, ve verandě objevili také lišaje, hned jsme začali pilně hledat v atlase motýlů. Tenkrát to byl lišaj topolový, ale tento byl jiný, byl to lišaj paví oko, pod těmi křídly se skrývají ještě jedna křídla s kresbou pavích oček. Motýl seděl na dveřích tak nešikovně, že jsem ho musela vzít na ruku a přinesla jsem ho domů, s tím, že ho vypustím večer. Našel si místo na šňůře od žaluzií a přečkal v klidu až do večera. Jenže večer začala bouřka, tak jsem se rozhodla, že ho u nás nechám přes noc. Pak se v chodbě na celý den ztratil a našli jsme ho až dnes, naštěstí živého. Teď už je venku. Při jeho návštěvě se nám podařilo na chvíli zahlédnout jeho ozdobu, ale celé tělo tak vibrovalo, že fotka nebyla možná.
lišaj paví oko 3
Upozorňuji, že fotka je zvětšená, lišaj paví oko má rozpětí jednoho křídla 4 - 4,5 cm. A pokud se chcete podívat na lišaje paví oko v plné parádě, navštivte blog Ivany a Zdeňka, kde před pár dny zveřejnili nádherné fotky stejného motýla a mně to také trochu pomohlo při identifikaci. Nikdy jsem takového motýla neviděla. Člověk žasne, co příroda všechno umí.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...