Translate

07 července 2024

Za levandulí do polí

Je čas levandule. Kvete mi na zahrádce a letos se vydařila. Už jsem umotala hromádku voňavých paliček, uvázala kytičky k sušení a uvařila voňavý levandulový sirup. Chyběl mi ještě jeden bod letošního plánovaného "levandulování. "

Před nedávnem vzniklo kousek od nás, v obci Bruzovice nedaleko  Žermanické přehrady, levandulové pole. Známí už tu byli vloni na samosběr a nasávání voňavé atmosféry.   

Byla jsem hodně zvědavá a tak jsme se s kamarádkami vydaly na cestu. Měly jsme štěstí, protože bylo pod mrakem a zrovna nebylo velké vedro, jako o víkendu. 

S fotkami nejsem moc spokojená, ale snad trošku napoví. Majitelé vysadili dva druhy levandule, vpravo jsou květy ke konzumaci, vlevo k sušení a pro kosmetiku.

U vchodu dostanete košíček, nůžky a pár instrukcí. Najdete si své místečko a pustíte se do práce.

Pro unavené sběrače jsou mezi řádky rozmístěny židle v bílé, růžové nebo fialové barvě.

U vstupu si návštěvníci mohou zakoupit, malé občerstvení ve formě zákusku a nápoje a nějakou tu pozornost, samozřejmě s vůní levandule. V areálu se stále něco vylepšuje a doplňuje. 

Ani podmračené počasí nezabránilo čmelákům a motýlům v jejich práci. Těch tu byly snad stovky. Voňavá atmosféra, kytičky, čmeláci a pohled na vzdálené Beskydy, to byl příjemně prožitý den.

Ještě ukázka paliček z mé domácí levandule.


Více informací získáte zde:

https://zavunilevandule.cz/portfolio/levandule-de-zermanicke-more/





11 komentářů:

  1. Paráda.
    Levanduli mám na záhonku před domem a čekám, až pořádně rozkvete, abych ji ostříhala. Jednu větší kytici už duším a další budou za pár dní. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oprava.. suším...mobil mi to upravil ...achjo...

      Vymazat
    2. Pokud ji chceš na sušení, doporučuji stříhat co nejméně rozkvetlou, ty hodně rozkvetlé kvítky většinou opadávají.

      Vymazat
  2. Helenko,taky se tam chystáme s dcerou.👍

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tohle místo bych, nebýt to tak daleko, ráda navštívila - už pro tu vůni. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. To jste si udělaly pěkný voňavý výlet. Na zahrádce mám taky levanduli , takže nějaký ten výrobek z ní bude.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Heli, při pohledu na Tvé fotky cítím tu omamnou vůni až u nás doma. Já mám s levandulí smůlu. Už jsem její pěstování vzdala, nedaří se jí u nás.

    OdpovědětVymazat
  6. Jéé, tak Ty jsi byla v Bruzovicích? Také jsem tam byla na obhlídce, to ještě nekvetla> ale pro levanduli tam nejspíš nepojedu, nic z toho nevyrábím. Paličky máš hezké. Já před dům levanduli nedám, stejně by mi to někdo ostříhal.

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to je paráda!!! Já nikdy nevím, kdy je ten správný čas levanduli sklízet.....

    OdpovědětVymazat
  8. Heli, nádhera 👍 Levanduli mám rada a máme i blízko levandulovou farmu. Měj se hezky, chválím paličky 👍😊
    Alena - tetkapernikarka

    OdpovědětVymazat

Máme rádi zvířata

Nastřádala jsem nějaké zvířecí fotky, tak se podíváme, co je u nás nového. Snacha mi ostříhala můj motýlí keř "na ježka". Byla jse...