Translate

08 května 2024

Za kaštany na Hukvaldy


Opět nastal čas kvetoucích kaštanů a kde jinde si tu jedinečnou atmosféru u nás užít?  
V hukvaldské oboře najdete klid, tedy měli byste najít, ale nesmíte ji navštívit o víkendech, svátcích, či prázdninách. 


Když přicházíte k oboře, spatříte tuto bránu, spíš její horní část.


Pokud jsem byla v oboře dopoledne a svítilo sluníčko, nikdy se mi nepodařilo pořídit pěkné fotky.



Obora je plná obdivuhodných letitých stromů, kterým ještě na chvilku nějaký řezbář vrátil život...



Liška Bystrouška byla na svém místě. 


Také před oborou uvidíte kaštany, ale tentokrát růžové.


Krásné, že?


Po cestě najdete kytkami vyzdobené obchůdky a restaurace. Tady je krámek s keramikou.


O Hukvaldech jsem psala už mnohokrát. V každé roční době zde najdete něco zajímavého. Od Janáčka, přes návštěvu hradu, krásnou přírodu, včetně na pasoucí se daňčí stádo, atd. Ale nesmí to být o víkendech, prázdninách a svátcích, jak už jsem psala výše. 
To potkáváte davy a davy lidí. 


Přeji krásné jarně-letní dny.

14 komentářů:

  1. Tam už jsem hodně let nebyla, pamatuji si na ty krásné stromy cestou nahoru ke hradu, ty kořeny. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou chráněné buky. Tam jsme tentokrát nešly.

      Vymazat
  2. Ty kořeny starých a teď oživených stromů jsou fakt nádherné. Krásná procházka. Růžově kvetoucí kaštany jsem potkala i při dnešní procházce Prahou. Měj se hezky, zdravím 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To už jsou spíš trosky stromů, ale oni to tam nechávají až do úplného rozpadu a také kvůli nějakému broukovi...

      Vymazat
  3. Svíčky květů kaštanů jak červené tak bílé jsou nádherné-

    OdpovědětVymazat
  4. Helenko, moc hezké fotky. 👍👍👍 Hukvaldskou oboru znám jen z období pozdního končícího léta.
    Měj hezké dny. 🌸🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy na podzim najdeš na jednom stromě květy i plody.

      Vymazat
  5. Helenko, článek jsem si ráda přečetla, na Hukvaldech jsme totiž nedávno byli, to snad nejsou ani tři týdny. Zaparkovali jsme pod hotelem Hukvaldy a šli nahoru k té bráně, co máš na fotce, také jsem ji fotila. Pak jsme se dali vlevo, k Janáčkově vile, protože přítel tam nikdy nebyl a kousek od toho je Tropic, kde toho je spousta, od krásných ptáků a papoušků, někteří mluví, tak jsme se i pobavili. 😀 Je tam dost zajímavých keřů, uvnitř spousta mušlí, zkamenělin, krabů... no koupili jsme si nějaké kameny a protože bylo už poledne a horko, ani jsme k hradu nešli. Koupili jsme si hukvaldský chleba a necháme to na "příště", ale teď se chystáme na dovolenou, tak navštívíme jiné kraje.
    Ať se daří! 👍 🌸

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Hukvaldy jezdím často. Pekárna je po cestě, takže ji nikdy nepřehlédnu a zase pravidelně kupuji jejich vdolek s tvarohem a povidly. V Tropicu jsem ještě nebyla.

      Vymazat
  6. Krásné fotografie. Díky za prohlídku. Přeji krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
  7. Musí to být hezká procházka. Já se přiznám,že jsem snad ještě do růžova rozkvetlý kaštan neviděla.
    Měj hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Hani, určitě by se ti tu líbilo. Růžové kaštany u nás uvidíš celkem často, jsou krásné.

    OdpovědětVymazat

Za kaštany na Hukvaldy

Opět nastal čas kvetoucích kaštanů a kde jinde si tu jedinečnou atmosféru u nás užít?   V hukvaldské oboře najdete klid, tedy měli byste naj...