Translate

15 července 2024

Letní čtení

 

Zrovna jsem dočetla poslední vypůjčenou knížku a nachystala se, že ji s dalšími zajdu vrátit do knihovny, jenže se mi do toho vedra nechce, tak se aspoň podělím o tipy. 

Na tuto knížku jsem slyšela jenom samou chválu a čekala skoro dva roky, než se ke mně dostane. Byla také zfilmovaná. Kdo ji neznáte, doporučuji.

Mám ráda audioknihy. Zabiju dvě mouchy jednou ranou. Většinou si tak zpříjemňuji domácí práce nebo nějaké tvoření a šetřím oči. Naštěstí audioknihy jsou už k mání v knihovnách. Panský dům je třídílná sága rodiny majitele textilních továren v jednom německém městě, odehrávající se na začátku minulého století. Po poslechu prvního dílu jsem přelouskala zbylé dva díly v knižní podobě, protože jsem byla zvědavá, jak to bude dál...


Trošku mi to připomnělo televizní seriál Panství Downton, ale je to čtivé, taková pohádka pro dospělé.


Tady jsem opět poslouchala a padlo na to hodně hodin. Příběh se odehrává ve třicátých letech minulého století v zapadlém koutě Kentucky, kde několik žen - dobrovolnic provozuje tzv. Koňskou knihovnu. Na koních a mulách rozvážejí po odlehlých oblastech Appalačských hor knihy. Ženy musí bojovat s předsudky místních lidí k pracujícím ženám, přistěhovalcům a lidem jiné barvy pleti. Příběh je velice silný. Čte se jedním dechem. 

A  něco i pro pány. To je ta právě dočtená kniha. Chytrý humor Marka Ebena, jako by mi mluvil z duše. Kdo se chce zasmát nebo zamyslet, má možnost.


Přeji vám pohodové prázdninové dny.







 

6 komentářů:

  1. Helenko,děkuji za tipy na čtení. Zrovna jsem dočetla pátý díl ságy Cliftonovi kroniky. Čekám na díl šestý. Rozečtené mám Les v domě. Přeji pohodové dny.🍀

    OdpovědětVymazat
  2. Heleno, knihu Kde zpívají raci jsem četla a líbila se mi, Marek Eben mě pobavil. Od Moyesové jsem právě dočetla Sama sebou a můžu doporučit. Měj se hezky, pá 😊

    OdpovědětVymazat
  3. Asi bych sáhla po knížce Marka Ebena. Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  4. Helenko zdravím, vybrala bych si knížku M. Ebena. Díky za inspiraci, Lenka

    OdpovědětVymazat
  5. Jako hvězdy v temné noci mám doma, ale ještě jsem ji nečetla. Knížku Kde zpívají raci bych si ráda přečetla. 🙂
    Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
  6. Tyto knížky mám také přečtené, moc hezky se čtou.

    OdpovědětVymazat

Máme rádi zvířata

Nastřádala jsem nějaké zvířecí fotky, tak se podíváme, co je u nás nového. Snacha mi ostříhala můj motýlí keř "na ježka". Byla jse...