Translate

28 července 2024

Máme rádi zvířata


Nastřádala jsem nějaké zvířecí fotky, tak se podíváme, co je u nás nového.


Snacha mi ostříhala můj motýlí keř "na ježka". Byla jsem z toho nešťastná a nevěřila jsem, že mi letos vykvete a vidíte, nezklamal. Motýli ho milují.


Paní Ještěrková. Ještěrek se u nás nedopočítáte. Každá rodinka má svoje bydlení. Jedni jsou ve skleníku, jiní různě po zahradě. Už zase mají plno dětí.


Včeličky to měly z jara těžké, nejdříve ten pouštní písek, nebo co to bylo, pak zase silné větry. Zrovna kvetly ovocné stromy a včeličky nikde. Zato teď pilně pracují, jak jen se dá.


To je letošní přírustek. Tři čápata. O našich čápech jsem tu už několikrát psala. Pár se usadil na elektrickém sloupu před dvěma lety. Tenkrát se najednou objevilo na vrcholu sloupu hnízdo, ale pro tu sezónu zůstalo jenom jako obydlí, dětičky se neobjevily. Zato páni elektrikáři provedli náležitá bezpečnostní opatření a páreček se mohl vloni vrátit do kmfortního bydlení, tedy až na tu toaletu. Dodnes není radno chodit dole po chodníku. Netrpělivě jsme my, sousedé a vlastně celá obec, očekávali co bude. Dočkali jsme se. Hlavičky tří krásných zdravých čápat se brzy objevily na okraji hnízda. Koncem léta pětičlenná rodinka zmizela a my jsme opět letos na jaře očekávali, zda se páreček vrátí. A stalo se! Přiletěli právě na Řehoře a dál už víme. Momentálně je hnízdo prázdné, to víte pro pět čápů je trošku těsné. Mladí trénují létání na dalekou cestu.


No a staří? Postávají různě po střechách, komínech a sloupech. U ČEZu se jim líbí.


Tak to byla zvířata divoká a tady je také jedno divoké, ale domácí. Corra, postrach ulice...


To je slepice domácí, jak vidno šťastné zvíře, tedy pták. Žádné klece, velký výběh a zatím velké štěstí, které neměly její dvě kamarádky, které se staly obětí toho zvířete výše.
Ještě jsem zapomněla na jednoho pokojového králíka, jednoho pokojového potkana a jednu kočku domácí, to mají moje vnučky. Myslíte, že by nám naši rodiče trpěli nějaké pokojové králíky a potkany?
Tak tu žijeme.






10 komentářů:

  1. Helenko, zvířectvo by mě rodiče netrpěli . Maximálně venkovní co by byl z nich užitek 🥰Pěkně jsi mám zde představila vaš zvěřinec. Motýlí keř máš nádherný.Mej pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Heli, hezky jsi to představila, nejvíce mě zaujal motýlí keř, ještěrka a čápi. Co mě nezaujalo, je domácí potkan nebo králíci v bytě. Já jsem vyrůstala v době, kdy jsme měli králíky v králíkárně a potkany (ty obyčejné) děda hubil. Doba se změnila natolik, že některé věci nejsem schopna pochopit a to ten "potkánek" je ještě na svátek. 😎
    Ať se daří! ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, jsem na tom stejně, ale mladí mají svoje rozumy. Když mají děti pokojového králíka, toho z králíkárny už nikdy nepozřou. To samé je s rybami. Matce nechutnají, dětem, tím pádem také ne. Já jenom přihlížím a mlčím.

      Vymazat
  3. Motýlí keř se mi líbí moc a já ho nemám. Musím si sehnat sazenici.
    Naši čápi z nedalekých Bohuslavic se letos tedy povedli. Odchovali 5 dětiček, což je docela dost.
    Ještěrky jsme měli na zahradě také, ale zatím jsem žádnou neviděli. I slepýši se občas trávou prosmykli, ale i oni zatím vidět nejsou.
    Hezké dny, Heli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Motýlích keřů je i teď na trhu hodně, různé barvy, krásná vůně.

      Vymazat
  4. Motýlí keř je skvostný.
    Ale nafoť ještě i ty motýly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty tam tu babočku nevidíš? Ono se to nedá všechno foťákem zachytit a keřík už je téměř odkvetlý.

      Vymazat
  5. Heli, motylí keř, ještěrky i čápi, to jo, to vítám 😊 Ale potkana bych doma fakt nesnesla, nesnáším ani myši i když se objeví na dvoře.
    Pozdravuji a preji pěkné dny😊🌞🍀 Alena tetkapernikarka

    OdpovědětVymazat
  6. K dnešnímu svátku Helenky přeji vše dobré, ale hlavně zdraví a štěstí! 🌞 🍀

    OdpovědětVymazat

Máme rádi zvířata

Nastřádala jsem nějaké zvířecí fotky, tak se podíváme, co je u nás nového. Snacha mi ostříhala můj motýlí keř "na ježka". Byla jse...