Translate

05 března 2014

Jak jsme drátkovali

Nedávno jsem se zmínila, že jsem byla požádána místním seniorklubem, abych naučila tamní děvčata pracovat s drátkem. Dlouho jsem váhala, protože moje dovednosti nejsou na takové úrovni, abych mohla vyučovat tuto techniku, ale byla jsem ubezpečena, že o nic nejde, že bude všechno domácké, přijde maximálně tak 10 až 15 lidí Usmívající se, uvaří se čaj... Nakonec jsem souhlasila a začala jsem se důkladně připravovat. Domluvily jsme se, že budeme drátkovat vejce. Když nastal den "D" byla jsem celkem klidná.
Zásobená množstvím drátků, vyfouklých vajec a hromadou různých kleští jsem dorazila do klubovny kde byla jenom jedna paní. Zaradovala jsem se a doufala, že snad dorazí jenom malé množství lidí. Byl to omyl, moji spoluobčané jsou jenom přesní. Ve stanovenou dobu byla klubovna plná. Neměla jsem čas se rozhlížet, ale za sebou jsem slyšela i mužské hlasy, špitla jsem k nejbližším paním, že jsem myslela, že to bude jenom dámská jízda. Prý tu chlapi chodí hrát karty, nebo jenom tak klábosit. Klábosili a zpočátku měli sem-tam i různé "vtipné" poznámky. Jak jsem postupně vysvětlovala a obcházela drátkující děvčata, přišel za mnou jeden muž s rozdělanou prací a za chvíl jsem objevila dalšího, jak tiše seděl s hromadou kleští před sebou a drátkoval. Oba mě mile překvapili. Jejich práce byly velmi dobré. Je pravda, že drátování byla kdysi ryze mužská práce. On je drát mnohem tvrdší než háčkovací příze.
No a jak to všechno dopadlo? Některé dámy se od začátku jenom tak dívaly, jiné to po nějaké době vzdaly ale dost jich vytrvalo, včetně obou mužů. Jenom času jsme měli málo, takže se mnohé dodělávalo doma a domluvili jsme si ještě jednu schůzku v březnu.
Já jsem to přežila, ale živit bych se vyučováním čehokoliv nechtěla. Na focení nebyl čas, fotil jeden z dalších mužů. Protože mne to vyprovokovalo, abych trénovala a neudělala si ostudu, stvořila jsem jenom tak pár věcí.




Díky Ivě, která mi dala návod ve svém komentáři, se mi teď vajíčka daří pohodlně vyfukovat.



Srdce se mi podařilo udrátkovat bez formy, ve skutečnosti vypadá ale líp


Zvonečky, nemusí být jenom vánoční





Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...