Translate

28 srpna 2013

Domácí Lučina

Tak už jsem podlehla i já. Recept na domácí Lučinu oběhl hodně blogů. Já jsem ale z těch lidí, kteří dlouho vyčkávají než se do něčeho nového pustí. Když jsem se tedy konečně rozhoupala a recept prostudovala, zjistila jsem, že se jedná o velmi jednoduchý postup a dala se do díla.



Opatrně jsem ručně smíchala 400 g jogurtu se 200 g smetany (použila jsem Vesnický z Lidlu se 2,5 % tuku). Do cedníku jsem vložila pláténko a nalila směs. Pod cedník jsem umístila misku na odkapávání vody. Celé toto zařízení jsem na 24 hodin uložila do chladničky.


Toto je konečná fáze. Lučinu uchovávám v chladničce v plastové krabičce s víčkem a potvrdím všem přede mnou, že se jedná o velkou delikatesu, kterou v obchodě nekoupíte. Lze ji dochutit "naslano" nebo i "nasladko", fantazii se meze nekladou.

P.S. Mám ještě jednu zkušenost. Čirou náhodou jsem objevila recept na Lučinu lightUsmívající se. To, když mi při nákupu praskl po celé délce kelímek s jogurtem . Doma jsem prasklý kelímek s jogurtem vložila do nádoby a odložila do chladničky. Za pár dní jsem se k jogurtu vrátila s obavami, že už asi nebude k jídlu. Jaké bylo ale moje překvapení, když jsem v kelímku našla prostě Lučinu lightUsmívající se. Voda vytekla otvorem do misky a zůstala jenom tužší bílá hmota s 2,5% tukuUsmívající seUsmívající se. A co víc, dala se jíst !




Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...