Translate

05 července 2013

Léto budiž pochváleno!



Zdravím všechny stálé i náhodné návštěvníky mého blogu. Chci se s vámi malinko podělit o tu letní nádheru, o všechny krásné barvy, vůně a chutě, které nám léto na zahradě přináší. Vždycky jsem měla ráda zrovna tento čas začínajících prázdnin. Uvědomuji si to vlastně až teď, když už nemusím rychle využít těch pár dnů volna a stihnout, co nevycházelo během pracovních dnů, to znamená práci na zahradě, včetně každoročního zavařování a zpracovávání ovoce a zeleniny. V těchto dnech moji tři kluci většinou odjížděli na tábor, takže u nás doma nastal vytoužený klid.


Nadáváme, když je horko, nadáváme na déšť, ale všechno má svoje kouzlo, které k létu patří. Všechno jde hodně rychle, tyto třešně jsou už pár dnů zavařené a ty, které zbyly na stromě jsou už jenom pro špačky a kosy.


Vrbinu jsme si kdysi přinesli z hor, je to takový plevel, ale na chvíli udělá parádu a ukryje, co zrovna oku nelahodí...


A tady je ta jedinečná vůně levandule. Na jaře jsem provedla radikální řez a ona se mi odměnila nádhernými polštáři fialových kvítků. Letos se zalíbila běláskům a je jimi přímo obsypaná.


Úroda je letos veliká, já si toho ale užívám, stříhám, upravuji ji do kytiček k sušení a také jsem zkusila několik paliček. Vloni jsem pletla poprvé, letos jsem někde vyčetla pár vychytávek a na paličkách je to znát. Možná, že se k levanduli na blogu ještě vrátím.


K létu patří také děti a zvířátka. Vnučky jsem měla zatím jenom na chvíli, to jsme dokonce hledaly na zahradě poklad, než se holky pohádaly Usmívající se . Na všechen ten ruch za plotem dohlíží fungl nový pejsek, kterého si pořídil syn s rodinou, fenka border kolie Ejmy, řečeno po českuUsmívající se. Ten pravý ruch však teprve přijde.







Užívejme si léta takového, jaké zrovna je. Přeji všem krásný prodloužený víkend, pohodovou dovolenou nebo jenom - krásné léto.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...