Translate

10 července 2013

Levandulová vášeň


Vím, že nejsem sama, kdo holduje této voňavé vášni. První levanduli jsem začala pěstovat asi před deseti lety, ale přežila jenom pár zim. Teď už vím, že se musí před tuhou zimou pořádně zabezpečit a potom pořádně seříznout a sluníčko už udělá své. Ani nemusím cestovat do Provence i když bych se tam ráda jednou podívala.


Teď už začíná odkvétat a já se snažím ji uchovat i pro další roční období. Zatím suším a pletu voňavé mašličkové paličky. Naučila jsem se je vyrábět vloni, letos mi pletení jde mnohem lépe. Paličky krásně voní v prádelníku a možná i odpuzují nějaký ten hmyz.


Sušené kvítky z kytiček opadávají, ale v paličkách jsou pěkně ukryté a vůně vydrží celý rok.


Sušenou levandulí naplním pytlíčky, ale ty jsou zatím v plánu, na zahradě dozrává ovoce a je tam i jiná práce, která nepočká.


Opět jsem hlídací babička, ale místo vnuček je to tentokrát sousedovic Julinka, malinkatý kříženeček něčeho s jezevčíkem s ušima netopýra...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...