Translate

31 května 2013

Ryba dvakrát jinak

Češi prý ryby konzumují velmi málo, většinou jenom na Vánoce. Myslím, že to není pravda, alespoň u nás doma ne. Ryby milujeme, v jejich přípravě stále zdokonalujeme a hledáme nové a nové recepty. Zrovna nedávno jsme objevili jeden zajímavý recept, ale o tom až nakonec.


Zrovna dnes jsme měli na oběd pstruha a musím se pochlubit, že se mi moc povedl


Pstruha jsem osolila pokapala citronem, potřela zvláštním kořením na ryby a jemně obalila v hladké mouce a osmažila na másle. Hlava a ocas by měly zůstat, ale z "prostorových" důvodů jsem je musela odstranit. Na talíři chybí máslo z pánve, to jsem přidala až po focení, chleba z domácí pekárny v něm namáčený je další lahůdka...


Tento mišmaš na talíři je také ryba, tentokrát smažená v bramboráku. Inspirací nám byl oblíbený kulinářský pořad "Jak šmakuje Moravskoslezsko", vysílaný minulý týden jednou naší regionální televizí.
Museli jsme to hned vyzkoušet, ale doma jsme měli jenom mraženého pangasa. Pánové v televizi použili kapra, bez kůže a vykostěného. Ryba, takto připravená se osolí, posype se směsí mouky a koření a nechá se chvíli odpočinout. Potom se uloží na syrové bramborákové těsto a to vše se dá smažit na pánev. Když je bramborák usmažený z jedné strany, rybu pokryjeme stejným množstvím těsta, otočíme a dále smažíme, pokud celý bramborák nechytí krásnou zlatou barvu. A máme hotovo. Na talíři je vidět i bramborák v řezu. Podává se se zeleninou a je to lahůdka. Takto připravená ryba je velmi chutná i ve studeném provedení.





Myslím, že stejným způsobem se dá připravit i jiné maso v bramboráku, to také určitě vyzkouším. Třeba jsem někoho inspirovala ...
Přeji všem příjemný nadcházející víkend se sluníčkem a bez povodní.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...