Translate

18 května 2013

Putování za krásami jarní beskydské přírody

Omlouvám se, jsem nepořádník, nepíšu pravidelně články, nepíšu komentáře, ale chodím na vaše blogy, to ano. Ne, že by nebyl čas a náměty, ale nějak nemám náladu a když už se rozhoupám, námět už pozbyl na aktuálnosti. Tak to někdy chodí. Ale pauzu si dát nechci, snad se zase dostanu do formy.
Po uplakaném víkendu nastal krásný májový čas, plný barev, včetně různých odstínů zeleně. Bylo třeba zachovat rodinnou tradici, rozjet se na Hukvaldy a podívat se na kvetoucí kaštany. K tomu se ozval náš turistický dívčí oddíl, se kterým jsem se naposledy brodila po kolena ve sněhu po letošních aprílových Velikonocích. Všechno doma šlo stranou a jelo se do přírody, a to hned dvakrát.


S holkami jsme se už dlouho domlouvaly na cestě k Bystrému potoku. Je to kouzelné místo uprostřed Beskyd. Při cestě tam i zpět se nám naskytl úžasný pohled na všechny jejich významné vrcholy, k tomu nádherné počasí a zasvěcený výklad, prostě se kochejte se mnou...


Bez zvířat to v přírodě nejde, jednou je to kůň, jindy pes a někdy i kohout


Zmíněný pejsek u tohoto domu byl tak maličký, že jsmeho vůbec nespatřily Usmívající se


Bystrý potok, nacvakala jsem hodně fotek s tím, že se jich moc nepovede, ale některé mne samotnou překvapily


Vzpomněla jsem si na Hanku a její nádherné fotky potoků a potůčků. Hani, jestli budeš mít někdy cestu do těchto končin, Bystrý potok stojí za to a navíc je celkem dostupný i autem, pěšky už to není tak daleko a když se podaří i ty výhledy, je to paráda!


Blatouchy nesmí u vody chybět


Masív Ondřejníku s nejvyšším vrcholem Skalkou, pod ním Kunčice pod Ondřejníkem a nedaleko Čeladná. Do Kunčic jsme přijely vlakem a cesta pěšky nebyla tak náročná, tam i zpět to bylo cca 10 km.


Při zpáteční cestě jsem vyfotila takovou místní raritu. Dřevěný kostelík svatého Prokopa a Barbory z 18.století, který byl do Kunčic pod Ondřejníkem přivezený v roce 1931 z vesnice Hliňance u Čynadijova na Podkarpatské Rusi.






Od kostela už to nebylo daleko na místní nádraží a vlakem a autobusem jsem se plná dojmů, ale s čistou hlavou vracela domů.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...