Translate

26 května 2013

Na Hukvaldy za kaštany

A bylo to tu opět! My, kteří bydlíme blízko, nechceme propást kvetoucí kaštany v hukvaldské oboře, protože je to nádherný zážitek. Letos nám počasí nepřálo a já jsem se obávala, že květy kaštanů opadnou, ale stihli jsme to ještě na poslední chvíli. Fotky jsou pořízené už před dvěma týdny. Dnes květy na kaštanech určitě nenajdeme.


Vezmu to pěkně od začátku. Když vystoupíte na parkovišti z auta, nebo z autobusu, pustíte se centrem obce do kopce, směrem ke kostelu, za kostelem je vchod do obory. Protože jsme tentokrát vyjeli až odpoledne, podařil se mi kostel bez problémů vyfotit, ráno svítí slunce do očí. Fotka je důkladně ořezaná, zmizela CocaCola, Kofola, Prazdroj a jiné reklamy z okolních stánků a hospůdek.


Když jsme kostel míjeli, nedalo mi, abych nevyfotila kliku a detail vyřezávaných dveří. S klikou jsem si vzpomněla na Marušku ( Kamínek na cestě ), která má celou fotosbírku takovýchto skvostů.


Oborou opět pěkně do kopce, kolem sochy lišky Bystroušky a kolem památných buků jsme dorazili k hradní bráně. Na hrad jsme ale nešli. Naším cílem byla tato kouzelná vyhlídka. Měli jsme sebou dalekohled tak jsme si to užívali, dohlédli jsme až do Ostravy k vysokým pecím ve Vítkovicích.


Květy kaštanů byly poznamenány deštěm z předešlých dnů, ale sluníčko je pěkně načechralo


Cestou dolů. Památné buky jsem už tady také párkrát ukázala, je zajímavé, že se nikdo nepodívá do koruny, ale všechny zajímají zvláštní kořeny. Lidé si je hodně fotí a je velká legrace, jak kolem poskakují, když hledají ten správný záběr bez sluníčka a to je velmi těžké...


Letos přibylo označení a informační cedule


Vždycky mě potěší, když v přírodě objevím něco neobvyklého. Ještě pod hradem mě zaujala kytička, kterou jsem ještě nikdy neviděla. Listem i květem připomíná kalu ale drží se pěkně při zemi. Vyfotila jsem si ji ze všech stran jako vzácnou kořist. Brzy jsem ale zjistila, že je jí plno kolem cesty až k bráně. Doma jsem pilně hledala v atlasu a zjistila jsem, že kytička má název áron karpatský.
U brány naše procházka končila. Ve školní rok a všední den, nejlépe dopoledne, je procházka příjemná, není zde tolik lidí, o víkendech je to už horší. To jenom pro ty, kteří do těchto končin někdy zavítají. Je tu, ale krásně po celý rok.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...