Translate

30 září 2011

Papriky dvakrát jinak

Po roce jsme se opět dočkali. Přišla doba paprik. Píšu to hlavně kvůli sestře, aby věděla, že je hotovo, (bylo už v neděli ) nic se nezkazilo a vše je úhledně uloženo a připraveno na zimu.
Květa mi už několik let obstarává od jednoho dodavatele papriky a protože je to velmi výhodná nabídka, papriky jsou totiž rozpůlené, vykuchané a hlavně čerstvé a navíc za velmi dobrou cenu, vozím je nejen pro sebe, ale i pro své známé.

Papriky ve sladkokyselém nálevu:



Připravuji je v jednoduchém nálevu pro tzv. Znojemské okurky, který máme vždycky připravený v PET lahvích po celý rok, viz. můj článek "Okurkománie" ze 7/2010.

3,8 l vody
1,2 l octa 8%
160 g soli
300 g cukru
50 tablet umělého sladidla
Vše se svaří.

Houbovo-papriková směs:


Další část paprik byla zpracována takto a protože jsem líná opisovat recept, dovolila jsem si jej naskenovat :


Miluška směs připravuje z lesníh hub, protože většinu roku žije u zdroje, ale sama mi potvrdila, že letos to s houbami není žádná sláva. Já to řeším jednoduše přivezu si potřebné množství hub, v mém případě hlívu ústřičnou, z nedalekého Polska, čerstvou a levnou.
Množství se dá upravit na polovinu, paprika může být i jednobarevná. Já tuto směs používám nejvíce místo hořčice. Vloni měla směs u nás premiéru, ale nedopadla moc slavně, letos jsme si dali záležet ( je to rodinné kolektivní dílo). Vše dopadlo nad očekávání dobře.









Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...