Translate

17 září 2011

Tentokrát je to koláč švestkový

Včera jsem opět experimentovala s pekárnou, tentokrát na sladké téma, ať to nejsou jenom samé chleby.


Podařil se mi koláč kynutý švestkový. Než jsem našla ke kynutým těstům ten správný vztah, uplynulo mnoho let. Asi to bylo díky počátečním nezdarům. Teď jsem byla moc zvědavá, co dokáže pekárna a ta se, holka, vytáhla!

Zde je recept:
250 ml mléka
100 g cukru ( stačí jen 70g )
100 g oleje
2 žloutky
1 lžička soli
500 g polohrubé mouky
2 lžičky sušeného nebo 1/2 kostky čerstvého droždí

Byla jsem trošku napnutá, jestli se umíchané množství těsta vejde na koláčový plech, ale bylo to akorát. Nahoru jsem položila půlené čerstvé švestky a posypala klasickou posypkou. Koláč pečením ještě nabyl na hmotnosti.

Zdroj : http://domacipekarny.dama.cz
autor : MUM 0078 hanácké koláče
Švestičky pocházely z vlastní zahrádky a musela jsem doslova postoupit boj o jejich záchranu, neboť většina jich končí v sudu, ale i tekuté švestky máme rádi....

Po koláči se jenom zaprášilo. Těchto pár kousků věnuji Jarušce, která právě před chvílí přišla nakouknout, co je u nás nového a jestli peču. Jaruško, peču a snad mi to nadšení alespoň ještě chvilku vydrží.Usmívající se


Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...