Translate

19 července 2011

Cesta na Sicílii

Italský deníček jsem chtěla začít psát pěkně od prvního, vlastně už druhého dne, kdy jsme si rovnali zkroucené údy na pláži, vyhřívali jsme se na sluníčku a lenošili. K tomu ale není moc fotodokumentace, a to je dobře. Začnu tedy z jiného soudku. Jak už jsem se zmínila, součástí programu našeho pobytu byla sopka Etna, těžko říct, jestli to byla prohlídka Etny, návštěva Etny nebo výstup na Etnu. Prostě Etna se nachází na ostrově Sicílie, kam z poloostrova Gargano, navíc přes Messinskou úžinu a zpět, je autobusem pěkná řádka kilometrů, říkali, že jedna cesta je cca 800 km. Znamenalo to noc v autobuse, noc v hotelu na Sicílii a opět noc v autobuse. Holt italská bota je hódně vysoká... Na tuto cestu jsme se vydali už na začátku našeho pobytu a to v noci. Moje noci v autobuse byly vesměs probdělé, na rozdíl od manželů na sousedním sedadle, kteří se pravděpodobně nadopovali nějakými sedativy a spali a spali, místy hlasitě... Jak jsem jim záviděla!
Když se začalo rozednívat spatřili jsme krajinu hornatou, zalesněné kopce, samý tunel, ať už stávající nebo ve výstavbě a těch ve výstavbě bylo velmi mnoho. Netušila jsem, že ta Itálie je samý kopec... Protože jsme stále jeli, fotky nedopadly moc dobře.
Tady jsme konečně zastavili. Vzadu ty kopečky, to je Sicílie a nás čeká plavba trajektem, na který jsme si museli počkat, v poledním žáru, skoro dvě hodiny.
A tady už odplouváme, za námi italská pevnina
Před námi slavné město Messina
Opět Messina, toto město jistě stojí za prohlídku, ale my jsme ho jenom projeli, snad někdy příště..
A ještě jednou pohled zpět, socha svatého Benedikta
Přistáváme. Myslíte, že se trefíme mezi šikmý můstek u velké lodi a sousední výběžek? Vypadá to, že těžko!
Hurá! Povedlo se!!

Z Messiny jsme odjeli autobusem do hotelu Delle Palme v Letojanni, nedaleko nádherného historického města Taormina. Malou prohlídku Taorminy jsme absolvovali týž den. To odpoledne nás čekalo ještě plno zážitků.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...