Translate

13 listopadu 2021

Moji letošní Martínci

 


K pečení martinských rohlíčků jsem se dostala až po Martinovi, teď o víkendu. Uvnitř je oříšková náplň a musím říct, že se povedly. Také se přiznávám, že je to moje premiéra. 

Pro případné zájemce přikládám recept:

Těsto:

250 g hladké mouky, 225 g  másla, 1 vejce, 10 g droždí, 1 lžička mléka, 1 lžička cukru krupice-kvásek 

moučkový a vanilkový cukr na obalení

Náplň: 

250 g  mletých ořechů,  200 g mléka, 50 g drcených piškotů, 50 g medu, 50 g cukru,  špetka skořice,      1-2 lžíce rumu, 1 bílek, Ořechy přelijeme vroucím mlékem, přidáme ostatní suroviny, zamícháme a necháme vychladnout.



Recept jsem si našla v knížce Petry Burianové. Petra Burianová je známá z televizní soutěže Peče celá země, kde také zvítězila. Já moc nesleduji soutěže o vaření, ale tato soutěž mne upoutala a Petra byla úžasná ať už jako kuchařka, tak jako člověk. Knížka nebo spíš kniha přináší povídání o pečení a zvycích v jednotlivých ročních obdobích a je doplněná o recepty a fotografie. Knihu jsem si zapůjčila v knihovně, ale klidně bych ji věnovala, jako vánoční dárek.


Třeba jsem někomu z vás dala tip na mlsání, pro mne to byla už tak trošku příprava na vánoční pečení, protože jsem si pořídila nový sporák, který je úplně jiný než ten starý.

Přeji pěkný víkend a opatrujte se.😀





23 komentářů:

  1. Takové rohlíčky pekla moje babička i mamka, většinou s makovou náplní. Petra Burianová je moc šikovná a příjemná žena, která si při soutěži vždycky našla čas, když někdo potřeboval poradit. Hodně jsem jí fandila. Hezký víkend, zdravím 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, Evi, právě to mne u ní zaujalo a moc jsem jí přála vítězství.

      Vymazat
  2. Helenko rohlíčky vypadají úžasně. Hned bych si zobla. Jsi moc šikovná. přeji Ti krásný večer a příjemnou neděli.

    OdpovědětVymazat
  3. Povedly se ti náramně.
    Pošlu ten recept bráchovi, je Martin.
    I když on si potrpí spíš na tu svatomartinskou husu.

    OdpovědětVymazat
  4. Jak já rozumím!!!Pořídila jsem si nový sporák./Měla jsem pořád plynový/.Teď v elektrické troubě je to naprostá paráda.Petru Brianovou sleduji v neděli ráno v ČT 1.
    Přeji krásný zbytek víkendu ☺

    OdpovědětVymazat
  5. Helenko, rohlíčky jsou lákavé,dobíram antibiotika. Nyní už to jde,ale bylo mě ouvej dva dny. Sleduji také na ČT1 pořad paní Petry,má dokonce i blog, ovšem nyní dlouho nic nepsala,není divu. Má toho moc. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem také nedávno dobrala antibiotika, vnučka něco přinesla ze školy.

      Vymazat
  6. Helenko,já jsem tuhle knížku dostala od syna zrovna včera, když mě přijeli dodatečně gratulovat k narozkám. Rohlíčky máš hezoučké, mňamka. Taky je peču, skoro stejný recept podle mojí babičky. Ale na Martina vždy kynuté, to už mám tradici. Hezkou neděli přeje Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Díky obrázku a receptu se mi vynořily vzpomínky na dobu, kdy moje maminka pekla tyto martinásky. Jenže já ořechy od roku 1977 nemohu jíst a tak jsem je ani nikdy nedělala. Je to jen voňavá vzpomínka na moje dětství na jihu Čech.Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, Haničko, my jsme je doma nikdy nepekli. To je smůla, ale někdo to tak má. Ořechy jsou Vánoce...Tak aspoň přivonět.

      Vymazat
  8. Receptík si opíšu. Sice mám taky svůj, ale proč nezkusit něco jiného.
    Měj se Heli, hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, vyzkoušej. Jsou moc dobré a díky množství tuku i trvanlivější.

      Vymazat
  9. Heli, rohlíčky jsou už na pohled dobré a náplň, jak jsem četla, na Martina má prý být povidla nebo mák, ale v podstatě je to jedno. My doma teď nemlsáme, takže já odolám ☺.
    Víc mě zajímá Tvůj nový sporák, škoda, že jsi nedala foto, asi je elektrický?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, sporák zn. MORA ( jsme věrní ), trouba i plotýnky elektrické, sklokeramická deska. Jsem spokojená, jenom jsem si musela pořídit nové plechy, rozměry jsou úplně jiné, u trouby byl jenom jeden. Takový plech dnes stojí min. 500 Kč. Před tím jsem měla vaření na plyn, ale byl s tím trošku problém. Tak asi...

      Vymazat
    2. Díky, Helenko, za odpověď. Mora je dobrá značka, mám ji i v rubrice "Příběhy slavných značek". Určitě budeš spokojená. Ty plechy u elektrické trouby fakt nepasují, já jsem měla 8 plechů a všechny jsem rozdala zájemkyním, musela jsem si koupit, ale u mého sporáku byly 3 ve výbavě. Mám sporák kombinovaný - nahoře plotýnky plynové. ☺

      Vymazat
  10. Díky za tip na zajímavou knihu. martinské rohlíčky sice nepeču, ale třeba v ní najdu něco jiného, co upeču. Ten pořad jsem sledovala a měla jsem z paní Petry velmi hezký pocit...

    OdpovědětVymazat
  11. Určitě je to výborný typ na mlsání. Také dělám rohlíčky, ale trochu jinak. Moc se mně líbí ta tvá ořechová náplň. Musí být moc dobrá, když je tam tolik dobrot.

    OdpovědětVymazat
  12. Heli, já jsem letos dělala rohlíčky bez kynutí. Dělala jsem je větší než jindy a byly také dobré. Přeji ti pohodové dny.☼

    OdpovědětVymazat
  13. Rohlíčky lákají k nakousnutí. Já je peču nekynuté ze šlehačky s ořechovou náplní.

    OdpovědětVymazat

Knížky

Dlouho jsem nepsala o knížkách. Nedávno jsem objevila americkou autorku Lindu Castillo. Její trillery z amišského prostředí se čtou jedním d...