Translate

11 září 2021

Pozdrav z Lysé hory


Nedávno jsem dostala nabídku na výlet na Lysou horu. Lysá hora je nejvyšším vrcholem Beskyd s výškou 1323 m. Dostanete se tam pouze po svých, lanovka neexistuje a mimořádně, pro ty dříve narozené a nemohoucí, jsou občas vypravovány autobusy, jako v našem případě. Jízdenky je nutno zakoupit i několik měsíců předem, takový je zájem. Na Lysou horu jsem za svůj život vystoupila po svých pouze 2x , je to hodně dávno a už jsem si myslela, že se tam nikdy nedostanu, proto jsem s nadšením uvítala tuto příležitost. Jeden den mi zavolali, druhý den jsme jeli....



Jsme nahoře, počasí bylo úžasné, výhledy překrásné, lidí málo. Samozřejmě "Lysaři" nesmí chybět. Pro neznalé :

Klub Lysařů

  • Lysohorská pobočka Klubu českých turistů funguje od roku 1981. Její členové se vyznačují láskou k Lysé hoře. Tu někteří z nich ročně zdolávají více než třistakrát, ba dokonce i 365krát.
  • Členové ale nevyrážejí jen na Lysou, zdolávají i další, nejen beskydské horské vrcholy. A věnují se také cykloturistice, dálkovým běhům na lyžích nebo například zimnímu táboření.
  • Každoročně druhou neděli v září klub pořádá Bezručův výplaz na Lysou. Akce patří mezi nejstarší svého druhu v republice.
  • Inspirací pro výplazy byl básník Vladimír Vašek přezdívaný Petr Bezruč, který na Lysou vyrážel už od roku 1891. Říkal o sobě, že je starý ještěr, který se na Lysou plazí.

To jenom tak na okraj...




Nejvyšší bod


Hladící bod


Ne vždycky počasí přeje, ale nám přálo, výhledy byly úžasné, ale... Vždycky musí být nějaké ale. Nějaký skřítek mi "rozladil" foťák, takže fotek zbylo pramálo.







11 komentářů:

  1. Helenko,už je to pár let co jsem takový výlet naplánovala pro náš klub. Včasné zakoupení jízdenek byl risk,ale vyšlo počasí a tak co si více přát 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme měli velké štěstí, bylo nádherně a teplíčko a ani vítr nefoukal.

      Vymazat
  2. Díky za pozdrav z Lysé, také jsem tam byla a posledně autobusem. Je to dobrý způsob se tam dostat. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem už ani nedoufala, že ještě někdy Lysou "zvládnu".

      Vymazat
  3. Heli, taky jsme si vyšlápli Lysou 2x. Jezdili jsme do Malenovic u Frýdlantu na chalupu. Bylo to vždy moc fajn. Beskydy jsou krásné.
    A je moc fajn, že je možnost vyjet i tím autobusem.
    Měj se hezky :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Na Lysé hoře jsem nikdy nebyla a myslím, že už asi ani nebudu.
    Takže alespoň Tvoje fotky.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Jo, Lysá hora. ta nám dala zabrat, ale bylo to úžasné. Byli jsme ubytováni několik dnů v hotelu Bezruč a přímo z postele jsme měli výhled na její vrchol. Tak jsme ho přece museli zdolat, neeee???

    OdpovědětVymazat
  6. Helenko, na Lysé Hoře jsem nikdy nebyla. Tak jsem se tam podívala ráda s Tebou ! Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. V mládí jsme tam jezdili často se školou.
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...