Translate

19 ledna 2021

Divočina

 Když nám po první karanténě znovu otevřeli knihovnu, nabídla mi paní knihovnice tuto knihu:

Mám ráda cestopisy a kdybych byla mladší a měla peníze, tak bych cestovala a cestovala... To u nás v knihovně ví a tak mi sem tam přihodí něco, co by mne mohlo zajímat. V knížce popisuje jedna česká dívenka svoji dlouhou cestu "Pacifickou hřebenovkou", jak zní titul. Na knížku jsem se těšila, ale hned na začátku jsem ji odložila. Určitě je zajímavá, má plno fotek, ale prostě mi nesedla. Paní knihovnice se divila a potom zalovila v regálu a přinesla mi tuto knihu :

 

Je to tentokrát americký bestseller, napsaný podle skutečné události, kterou prožila sama autorka. Na motivy knihy byl natočen i film. Do knihy jsem se hned začetla a jedním dechem jsem ji přečetla až do konce. Tak jsem se dozvěděla, co že to je ta výše uvedená Pacifická hřebenovka - Pacific Crest Trail.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Pacific_Crest_Trail

Autorka nebyla žádný sportovec a cesta, kterou postoupila úplně sama, jí měla sloužit k nějaké rekapitulaci jejího života (tenkrát jí bylo 27 let, zemřela jí matka a ona byla čerstvě rozvedená atd.)


Knížku vřele doporučuji. Možná, že si později přečtu i tu první a budu srovnávat. Každopádně obdivuji všechny, kteří se na takovou cestu vydají...


16 komentářů:

  1. Helenko, občas se stane, že knížka nezaujme a pak je těžké se do ní ponořit. Už se mi to také přihodilo. Je to asi zvláštní souhra náhod, že ta druhá vypráví o stejném místě a stejné cestě, jako ta první. Třeba na ní opravdu ještě dojde.
    Měj klidné a pohodové dny. 👍💓

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona ta první knížka je jinak uspořádaná i napsaná než klasické knížky. Ale Ali, jestli na Divočinu narazíš, určitě si ji přečti.

      Vymazat
  2. Když jsem byla mladá tak bych taky cestovala Měla jsem v plánu procestovat řecko, Itálii a Egypt. Tehdy nebyly ty možnosti ani peníze. Teď, když by už obojí bylo, nohy nechtějí sloužit.Teď už jen prstem po mapě. Ještě že je ten internet. S ním můžu během chvilky navštívit místa, na která bych se ani teď ani dřív nedostala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu Jitko. Rodina, zaměstnání a nedostatek peněz a omezené cestování. Dnes to mladí mají jednodušší, ale mnohým se do neznáma nechce.

      Vymazat
  3. Také se mi občas stane, že mě knížka nezaujme. Už se k ní pak nevracím.
    Jituško, přeji krásný večer.🌜

    OdpovědětVymazat
  4. Já cestopisy moc nečtu.
    Ale jako dítě jsem hltal knihy od Hanzelky a Zikmunda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ani není cestopis, ale je to zajímavé čtení. Já jsem zrovna 3 díly Afriky snů a skutečností darovala synovi. Měla jsem je od našich a také mne provázely dětstvím.

      Vymazat
  5. Ten film podle knihy Divočina jsem viděla. Líbil se mi.

    OdpovědětVymazat
  6. Helenko, díky za tip, po knížce se podívám v knihovně. Občas se stane, že nás kniha nechytne. ☺

    OdpovědětVymazat
  7. Taky se mi stane, že se nemohu do knížky začíst. Tak ji odložím. Ale oba tituly jsem si napsala.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Díky za tip. Už jsem si titul napsala a určitě si ji nějak seženu.Někdy člověk nemá tu správnou míru soustředění. Já taky čtu jednu knihu asi tři měsíce a přitom byly doby, kdy jsem četla za měsíc sto knih.

    OdpovědětVymazat
  9. Otavínko vím, o čem mluvíš. Já mám u postele ještě 2 nedočtené knížky. Stejně mám v posledních letech nejraději ty historické s pěkným příběhem. Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat

Knížky

Dlouho jsem nepsala o knížkách. Nedávno jsem objevila americkou autorku Lindu Castillo. Její trillery z amišského prostředí se čtou jedním d...