Translate

12 ledna 2021

Štěstí, zdraví v novém roce ?

Bohužel, u mne tomu tak není. Ne, není v tom ani covid, ten se naší rodině zatím vyhnul. Vánoce jsme s manželem prožili v pohodě. Ještě pár dnů po nich jsme si užívali příjemné atmosféry u stromečku a televize. Krátce přes Silvestrem jsem našla manžela v bezvědomí těžkou mozkovou příhodou. Poprvé v životě jsem volala záchranku. Poprvé jsem zažila takový zmatek a zoufalství. Musím ale pochválit záchranáře, včetně paní na dispečinku, která mne naváděla, k první pomoci a uklidňovala mne. Záchranáři přijeli ze sousedního města do 5 - 7 minut.  Manžela odvezli do nemocnice v krajském městě, kde zůstal den a noc a pak ho čekal transport do jiné nemocnice v jiném městě. Jak víme, je doba covidová a pacienti necovidoví nejsou žádaní a vypadá to tak, že za normálního stavu by měly být nemocnice prázdné.     

Po téměř třech dnech telefonování a pátrání a trošku za použití známostí jsem se dozvěděla, kde manžel leží. Nakonec jsem našla i ochotnou paní doktorku, která mi poskytla informace a dokonce nám povolila návštěvy. To byla sice dobrá zpráva, ale ty povolené návštěvy svědčí o tom, že manželův zdravotní stav není dobrý. Je ochrnutý na pravou stranu, uměle ho krmí a pokud mne vnímá, tak to naznačí stiskem ruky. Chodíme za ním každý den. Leží na dětském oddělení, dokonce mu včera přidělili za paraván nějakou paní spolupacientku. Z neurologie a jiných oddělení udělali covid centra a normální pacienty přidělují, kam se dá. Musím nemocnici pochválit o všechny se starají velmi dobře. Mne nečeká dobré období. Myslím, že budu velmi brzy řešit, kam manžela umístit, domácí péči bych sama nezvládla. Držte mi palečky. Nejsem tak silná, jak to vypadá...

Ještě k tomu coronaviru. Jak říkám, naší rodině se zatím vyhýbá i když pár lidí pracuje v "první linii". Na covid mi zemřelo několik přátel a známých a pár jich prodělalo i velmi těžký průběh. Nechápu proto ty protesty a hloupé demonstrace. Lidi, kteří tam jdou asi nic takového nezažili. My, tady na Ostravsku, jsme vegetovali bez roušky jenom jediný týden a nosíme je dál bez reptání.

Přeji vám jenom to dobré.

Hela

11 komentářů:

  1. Helenko, je mi to moc líto, držím palce, ať všechno zvládneš. Moc tě zdravím, pá

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko, přeji tobě i tvému manželovi hodně sil. Zvládněte to oba.
    Myslím na tebe a držím palce 👍💓🙏

    OdpovědětVymazat
  3. Heli, posílám energii a myslím na vás oba. Určitě to společně zvládnete. Držím palce.🍀🧡
    My covidem právě procházíme, naštěstí máme jen lehký průběh. Antirouškaře fakt nechápu. Všechny bych poslala do první linie. Uklízet, dezinfikovat, tahat špinavý prádlo, ... Oni by je ty kecy o svobodě rychle přešly.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Heli, nebudeš to teď mít jednoduché, ať už to skončí jakoukoliv variantou. Ale ty jsi holka statečná, věřím, že vše zvládneš a držím Ti palce!
    Milena

    OdpovědětVymazat
  5. Heli, jsem s tebou, však víš! Dole je P. pozitívní a M. byl dnes na testech, uvidí zítra. Jinak učí z domu. Kubíkovi i Bertovi skončila karanténa, děvčata jsou OK. Vyhýbáme se, nepotkáváme se, doufám, že to zvládnem...

    OdpovědětVymazat
  6. Držím palce,aby jste to oba zvládli.

    OdpovědětVymazat
  7. To je smutné čtení Heli. Vím přesně, jak ses cítila, když manžela odvezli, není to nic příjemného. Držím manželovi pěsti, aby se z toho pokud možno co nejlíp dostal. A tobě, abys to všechno ustála. Nebudeš to mít vůbec snadné. Myslím na tebe Heli.

    OdpovědětVymazat
  8. Helenko,co na to říct a zrovna v dnešní době. Přeji,aby se stav manžela zlepšil co nejlépe a tobě pevné nervy. Muselo to být vše hrozné, ale jak píšeš je potřeba zařídit spousty věcí kolem péče. Tak pevné nervy.

    OdpovědětVymazat
  9. Hodně sil. Ať se manželův stav rychle zlepší. Určitě mu tvoje návštěvy hodně pomáhají. Držte se.

    OdpovědětVymazat
  10. Helenko pevné nervy,ať se manželovi brzy podaří se ze všeho dostat,já jsem si to prožila,tak vím o čem mluvím a ty blbečkové co demonstrují,tak těm bych to přála moc,moc to žažít... držím palečky a jen doufej v dobrém uzdravení. Miluš zdravím tě moc.

    OdpovědětVymazat
  11. Děkuji za vaše milé a povzbudivé komentáře. Moc si vašich slov vážím a jsem ráda, že vás mám.

    OdpovědětVymazat

Knížky

Dlouho jsem nepsala o knížkách. Nedávno jsem objevila americkou autorku Lindu Castillo. Její trillery z amišského prostředí se čtou jedním d...