Translate

16 srpna 2020

Léto v plném proudu


 

Myslím, že se nám letošní léto vydařilo.  Je krásné slunečné počasí, všude to kvete, děcka si užívají vody v bazénech, které jsou už skoro v každé chalupě. Jo, venkov se nám změnil! Ale zahrádky jsou tu stále a jejich majitelé se vzorně starají, pokud jim to ovšem nepřerůstá přes hlavu. Vloni u nás nebylo vůbec žádné ovoce a letos nevíme, kam dřív skočit a to je teprve začátek sezóny.

Máme dva velmi staré stromy s letními jablíčky, která ale dlouho nevydrží. Zájemců moc není, většinou chtějí tašku na štrůdl, víc ne. Opakuje se to stále a tak většina úrody skončí v kompostu.

Já sama už jsem letos uštrůdlovaná. Ale dělám to ráda. Většinou peču z kupovaného listového těsta, ale tady jsem použila vlastnoručně uhnětené : tuk, mouka, tvaroh, ale lepší je tuk, mouka, zakysaná smetana nebo jogurt.

Letos jsem se vzdala dovolené, částečně kvůli koronaviru, částečně z jiných důvodů, ale nezoufám si. Mám na zahradě takové zákoutí, kde se bezva lenoší s knížkou nebo jenom tak. Občas s kamarády nebo s vnučkami někam zajdeme a práce na zahradě je pro mne vlastně relax.

Vloni jsem dostala rostlinku bělotrnu, která se mi letos pěkně rozrostla. Včeličky si ji hned oblíbily.

Tak, to je od nás všechno. S novým blogem stále bojuji, ale čas všechno spraví (když se budu snažit). Užívejte si léta a opatrujte se.



12 komentářů:

  1. Fukčarinka- Helenko, rozumné je letos dovolenou odložit. Máme to také tak. Úroda jablek je obdivuhodná,našim mladým se na zahradě daří spíše okrasným stromům než ovocným. Krásné ti vše kvete a včelička mají ráj.
    Bojují s novým blogem také,ale my to dáme Helenko.

    OdpovědětVymazat
  2. Jablíčka jsou krásná, můj děda je na zahradě také míval a bylo jich opravdu dost. Dělával z nich i rychlý kompot a vychlazený z lednice neměl chybu. Na novém blogu také občas tápu, ale jsme holky šikovný, tak to půjde. Zdravím ☺

    OdpovědětVymazat
  3. My letos úrodu jablek budeme mít minimální. S těmi hodně letními jsme nepočítali, protože úroda byla vloni, takže letos jen sem tam nějaké jablko, ale na ostatních jabloních se asi podepsalo sucho u nás. Prostě žádná sláva.
    Taky ještě na novém blogu nejsem jako doma, ale v podstatě až tak velké problémy nemám. Jen mi to teď dělá velké odstupy řádků, z počátku to bylo v pohodě. Ale zkusím radu jedné z blogérek a uvidím :).
    Měj se fajn a blogování zdar !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. mipet.estranky.cz18. srpna 2020 v 14:58

    Ahoj Heli, zkouška spojení:-) Poslala jsem Ti pár fotek z dovolené mailem.
    Měj se! M.

    OdpovědětVymazat
  5. A křížaly by z těch jablíček udělat nešly?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Křížaly jsou lepší z podzimních jablíček. H.

      Vymazat
  6. Heli, nám také už v květnu zrušila cestovka naši tradiční dovolenou v termálech v Maďarsku. Ale na zahradě je stále práce dost, takže máme o zábavu postaráno.Letní jablíčka mně chybí. Kdysi jsme je měli, ale jabloňka nám odešla. Jak se jmenuje ta první žlutá kytička???

    OdpovědětVymazat
  7. Vidíš, kdybych byla blíž, přišla bych si taky pro tašku. Aspoň na ten štrúdl. Máme tady jabko, taky skoré, ale je dost červivé, protože nestříkáme. To ale na štrúdl vůbec nevadí. Vykrájí se to a basta.Letošní rok je na jablka úrodný. Nastrouhám si do sklenic na zimu a z těch pozdních nadělám i křížalky. S blogem bojuji taky a k tomu i s počítačem. Ale zatím docela zdárně. :-D

    OdpovědětVymazat
  8. Také jsme měli na zahradě "letní jablíčka", ale byl to starý strom a museli jsme ho zrušit. Ve vedlejší vesnici jsou sady, čekám na letošní úrodu. Štrůdlík už jsme dlouho neměli. :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Helenko!
    Obdivuji Tvoje krásné žňovky. Zcela mám chuť si je utrhnout, ale dostala jsem letos jen tři jablíčka. Přeji pěkné dny. Taky se rvu s blogspotem. Když není někdo nablízku z rodiny, tak nefunguji.Otavínka

    OdpovědětVymazat
  10. Vidím, že jablíčka vedou první ligu :-)

    OdpovědětVymazat

Knížky

Dlouho jsem nepsala o knížkách. Nedávno jsem objevila americkou autorku Lindu Castillo. Její trillery z amišského prostředí se čtou jedním d...