Translate

27 ledna 2019

Zimní Pustevny

Ve čtvrtek jsme se vydaly s kamarádkami na Pustevny. V těchto dnech tam jsou k vidění ledové sochy a to je moc pěkná podívaná. Cíl cesty byl ale nejistý. Velké mrazy a hromady sněhu mohly zapříčinit, že autobus, který nás měl na místo dopravit z Rožnova, mohl mít problémy s vyjetím a pak by nás zanechal napospas někde na cestě. Tak pravilo upozornění dopravní kanceláře.


Nakonec všechno dobře dopadlo a my jsme se v pořádku dostaly nahoru. Takový byl pohled z autobusu. Na Pustevnách jsem byla naposledy před několika lety a za tu dobu se tady mnohé změnilo. V tom sněhu, v mlze a větru, jsem se nemohla hned orientovat.


Přes to všechno jsem byla nádhernou přírodou unesená. Sochy, které jsme si prohlédly s kamarádkami hned na začátku cesty, byly hned zapomenuty a já jsem si užívala vzácný pohled na zasněženou přírodu. Vzácný byl také proto, že Pustevny jsou takový beskydský Václavák. O víkendech a o prázdninách jsou tady davy lidí ve všech ročních obdobích, ale ve všední a školní dny je tu celkem klidno.


Nebylo to v plánu, ale nedalo nám to, abychom se nezašly pozdravit s Radegastem, který tady stál celý zasněžený s velkým rampouchem u nosu. Opět jsem měla velké štěstí, protože normálně je téměř nemožné vyfotit se u Radegasta, natož ho vyfotit samotného! Vždycky je tu plno.


Od Radegasta jsme se vracely zpět.


Byla jsem zvědavá na toto monstrum, které zde vyrostlo během krátké doby. Jedná se o dnes tolik populární " stezku v korunách stromů ". Vůbec se mi to nelíbí a nejsem sama. Tyto stezky u nás i jinde přibývají viz Dolní Morava, Lipno ap. Myslím, že už v tak devastované přírodě nemají co dělat, ale kšeft je kšeft.


Ještě pohled na Libušín, který se po požáru nává opět dohromady. Na ten jsem byla zvlášť zvědavá. Zábrany a sníh nedovolily udělat lepší fotku.



Abych nebyla nespravedlivá. Ledové sochy se špatně fotily, navíc jsou umístěné v plátěných stanech a osvětlené. Aspoň něco málo.


Nakonec ještě malá ukázka informační zasněžené tabule ...
Zatímco dole panoval silný smog, na horách se dýchalo jedna báseň. Pěkně jsme si to užily.









Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...