Translate

15 ledna 2014

Žítkovské bohyně

Právě jsem vrátila do knihovny knížku Kateřiny Tučkové Žítkovské bohyně. Ještě, než jsem si ji vypůjčila, měla jsem k dispozici několik dobrých referencí ( včetně té od Marušky Fukčárinky ). Byla jsem zvědavá, co se pod tím zvláštním titulem skrývá.




Nikdy jsem neslyšela o tom, že na úpatí Bílých Karpat, v obci Žítková a v okolí Starého Hrozenkova žily po staletí ženy se zvláštní schopností pomáhat lidem, vidět do budoucnosti i do minulosti, ovládat různé přírodní živly atd. Říkalo se jim bohyně. Poslední skutečná bohyně Irma Gabrhelová zemřela v roce 2001. Její pravé jméno uvedla autorka i v knize.




Protože jsem líná popisovat obsah knihy a myslím, že to není ani na místě, proletěla jsem internet, přečetla si pár recenzí a tu, která mi mluví ze srdce, najdete zde.
Ani v uvedené recenzi nenajdete obsah knihy, tu si musíte jedině přečíst a to stojí za to .








Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...