Translate

02 března 2013

Dortománie II

Jeden článek s nadpisem Dortománie jsem napsala a zveřejnila 10. února. Bohužel bylo to zrovna v tom poruchovém blogovém víkendu, který se nás všech nějakým způsobem nepříjemně dotknul. Můj článek tenkrát přečetli dva lidé, než se jeho větší část vytratila do neznáma a nenávratna. Bez vysvětlení a omluvy ze strany provozovatelů blogu, ač jsem je o vysvětlení, či nápravu žádala. Vím, že tak některým poškozeným bylo učiněno...
Dost mě to mrzelo, hlavně kvůli ztracenému času, který jsem nad článkem proseděla.

Abych napravila ten svůj nedodělek, začnu tedy znovu. Naše rodina se v posledních letech dost rozrostla. K mým třem synům přibyly tři nevěsty a zatím čtyři vnučky. Říkám zatím, protože všichni čekáme, že časem přibude ještě alespoň jeden vnuk, ať nevymřeme po meči...
Protože moje maminka vyráběla pro rodinu do posledních let svého života vynikající dorty, rozhodly jsme se se sestrou pokračovat v jejích šlépějích. Možná, že bych to nemusela dělat, protože všechny moje nevěsty výborně pečou, také dorty, dokonce i někteří z mých synů mají vynikající výsledky v této disciplíně, ale "babiččin dort" je babiččin dort... Oříškový korpus, hojně prolitý rumem, zčásti potřený pikantní marmeládou a odlehčeným krémem, nastavený dětskými piškoty, nahoře politý čokoládou na bocích oplácaný mletými oříšky.


Naše rodina začínala slavit vždycky až od konce dubna, bohužel, co jsme se rozrostli, začínáme pěkně od začátku roku. Tento dort je nejstarší vnučky Natálky, číslice napoví.


O pár dnů později slavila další vnučka


Koncem února to byl dort pro nevěstu, už bez čísélka, ale s nepodařeným monogramem, který zavinila zlobivá zdobička. To je ale nepodstatné, podstatná je ta chuť, ta ale je!
Do června mě čekají ještě minimálně 2 dorty, měly by být vlastně 3 (březnoví oslavenci jsou dvojčata).

Tak to je vše, ale pro příště už žádné kalorie! Pěkně batoh na záda, hole do ruky a honem to obžerství napravit! Sluníčko už se konečně ukázalo i u nás, nálada se zvedla o 100%. V posledních pošmourných týdnech se mi nechtělo vůbec nic dělat, teď už to bude určitě lepší.
Přeji všem krásný víkend.

Usmívající se

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...