Translate

16 února 2013

Houstičky podle Milušky a Ivy

Před pár dny jsem četla na blogu u Ivy recept na sezamové houstičky. Přiznám se, že ze všeho nejvíc mě zaujalo jejich krásné rovnoměrné zdobení a až potom jsem si prostudovala veškeré ingredience. Neodolala jsem a dnes odpoledne jsem se pustila do pečení. Jako stará hračička jsem se nejvíc těšila na zdobení podle Ivy, tedy vykrajovátkem na jablíčka, Ivu jsem už pochválila za geniální nápad.

Základní recept :

300 g polohrubé mouky
200 g hladké mouky
1 vejce
3 lžíce rozpuštěného sádla
300 ml mléka
30 g droždí
1/2 lžičky cukru
1 lžička soli

žloutek na potření
sezam na posypání

Těsto jsem zadělala v pekárně, na rozdíl od Ivy jsem přidala omylem min. o jednu lžíci sádla víc a protože doma máme větší zásoby pohankové mouky, kterou je nutno zlikvidovat, dala jsem 100 g hladké mouky a 100 g pohankové mouky. Z vykynutého těsta jsem vytvořila 16 bochánků (na dva plechy), které měly ještě asi 20 minut kynout, což jsem z nedočkavosti nedodržela a to byla chyba, protože kynuly ještě v troubě a po upečení neměly ten krásný tvar, který jsem obdivovala u Ivy.
Chuťově byly ale vynikající, sádlo navíc udělalo jenom dobře a příště, což bude určitě brzy vyzkouším tmavší mouky, třeba špaldovou, která čeká také na zpracování.



Jak vidíte, houstičky nejsou sezamové, ale makové, ještě trošku posolené, ostatně fantazii a vlastní chuti se meze nekladou.

Abych nezapomněla na Milušku, od ní zase čerpala Iva. Každá jsme si recept trošku pozměnila. Oběma děkuji za tip a ostaním doporučuji vyzkoušení. A nakonec opět pochválím domácí pekárnu, je to vynikající pomocník.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...