Translate

17 listopadu 2012

Je libo kachničku?

V poslední době moc nefotím, nějak se mi nechce. Ale tři fotky z minulého víkendu tady přece mám! V neděli bylo Martina, toho sice doma nemáme, ale s tímto datem je spojeno v naší vesnici posvícení, u nás se mu říká krmáš. Je tedy důvod zakoupit kachničku, pokud nám neběhá po dvoře a dát se do díla!



Kachnu nedělám často, možná proto, že se vždycky nepovedla, jak by měla. Letos jsem ji ale začala připravovat úplně jinak a ráda se o svoji zkušenost podělím s těmi, kdo to ještě nevyzkoušeli. Samozřejmě, že zdroj je internet, ale doba přípravy se zde značně rozchází.

Já jsem zvolila tento recept:
Kachnu očistíme, omyjeme posolíme nahoře i uvnitř, pokmínujeme, vložíme na pekáč a druhou částí pekáče přiklopíme, vložíme do trouby a při teplotě 120 stupňů pečeme 4 hodiny. Upozorňuji, že se tak kachna peče nasucho, nepodlévá se!
Po 4 hodinách se poklop odstraní a kachna se dopéká, aby vznikla kůrčička. Po nadzvednutí poklopu budete překvapeni, kolik sádla ptáček "vypotil".

Toto byl můj druhý pokus, ale kachna se mi povedla hned napoprvé, byla měkoučká a tak akorát, ani tučná ani suchá. Jenom jsem si recept trošku upravila, hlavně dobu pečení. Zjistila jsem totiž, že kachnu pod poklopem stačí péct jenom 3 hodiny, potom odstraním sádlo (bylo ho 1/2 litru), kachnu potřu směsí sádla a medu a nechám vytvořit kůrčičku, to netrvá dlouho a kachnu rozporcuji. S knedlíkem a se zelím je to pohádka.






Ke svátečnímu menu patří něco sladkého


A specialita pro diabetiky - jableční šneci z listového těsta, slazení umělým sladidlem se skořicí

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...