Translate

02 října 2012

Opět jablka!

Už v červenci jsem naříkala, kolik jablek se nám letos urodilo. To byla jablka letní a nyní nastal čas jablíček zimních. Tady je výhoda, protože tato jablka mohou pěkně odpočívat ve sklepě až do jara, pokud je ovšem sklípek dobrý. Když jsem viděla nedávno článek babi Maňasové, jak se celá rodina činí u moštování, vyzvala jsem také pár členů naší rodiny, aby se nedali zahanbit. Je pravda, že jsme nemoštovali už pěkných pár let a to vlastníme veškerou mechanizaci! Nakonec akce opravdu proběhla a vzhledem k množství suroviny se bude dokonce možná ještě opakovat.



Z akce nemám žádnou dokumentaci, tak jsem alespoň nalila trošku moštu do džbánku a vyfotila. Známá se mě ptala, jak mošt uchováváme. Možná, že by to mohlo někoho zajímat. Časem jsem vyzkoušeli všechny možné způsoby, které nám ale nevyhovovaly. Protože jsme před lety chovali drůbež a králíky, pořídili jsme si pultový mrazák, který je momentálně vytížený jenom zčásti. Před moštováním nastřádám PET láhve, do kterých mošt naliji a uložím do mrazáku. Po rozmrazení je mošt jako čerstvý, ale musí se rychle zkonzumovat, proto je dobré ho uchovávat v menších lahvích.




Když už jsme u těch jablek, chci se podělit ještě s jedním vylepšeným receptem. Předminulý víkend jsem se zúčastnila jedné velké slávy, kde jsem chtěla přispět s troškou do mlýna a vypomoci při pohoštění. Nabídla jsem se, že upeču slané pečivo z lístkového těsta, takovou tu tyčinkovou klasiku. Jak jsem si chystala poslední těsto, napadlo mne, že bych mohla něco vyzkoušet.



Jableční šneci na sladko. Je to obměna populárních "šneků" na slano. Není to můj nápad, šneky jsem viděla na blogu Péti z Pucíkova, jenom jsem je trošku vylepšila. Takže příprava je stejná jako na štrůdl, jenom se podle potřeby přizpůsobí průměr rolky.



Před upečením


Po upečení, průměr je asi jako u jednohubek z rohlíků


Protože šneci vypadali tak nějak obyčejně, ještě teplé jsem je obalila v krupicovém cukru, který jsem smíchala se skořicí, nedovedete si představit, jaká je to dobrota! Toto je už druhá dávka.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...