Translate

29 května 2023

Slavkov u Brna - tip na výlet

Náš vesnický seniorklub pořádá několikrát do roka jednodenní zájezdy, většinou po Moravě a Slezsku. Máme dobrého vedoucího, který vždy navrhne zajímavý program. První zájezd připadá každoročně na dny kolem Žofie, to většinou prší nebo přímo lije. Letos tomu nebylo jinak. Pršelo už od minulého dne. Cíl cesty byl zámek ve Slavkově u Brna.

První snímek jsem si vypůjčila z internetu, ten den byla obloha šedivá a smutná.

Pohled z jiné strany, jsou vidět i deštníky.

Něco z interiéru

Zajímavá postel...

Překrásné stropy v každé místnosti.

Nebudu tu nic psát o historii zámku, to si může každý najít v literatuře nebo na internetu. Mimochodem je velmi zajímavá. Měli jsme štěstí na skvělou paní průvodkyni, která nám obětovala svůj mimopracovní čas, nastoupila s námi do autobusu a doprovodila nás k Mohyle míru.

Neboť Slavkov u Brna (Austerlitz) je místo, kde proběhla 2. prosince 1805 slavná bitva tří císařů s vítězstvím Napoleonovy francouzské armády.



Navštívili jsme interiér mohyly a absolvovali interaktivní prohlídku muzea. Všechno bylo velmi zajímavé, zvláště v podání naší ochotné průvodkyně. 


Součástí prohlídky byly výstupy na kopce Žuráň  a Santon, na kterých byla bitva vedena, ale protože pršelo a pršelo, kopečky jsme si prohlédli pěkně z tepla autobusu.


Žuráň, to kulaté je strom...


Santon s kostelíkem...


Nebýt zájezdu, nevšimla jsem si, že rozkvetly kaštany a že ve Slavkově jich bylo! 


U nás je plno krásných a zajímavých míst, která jsem ještě nepoznala, proto využívám každé příležitosti. V Mohyle míru jsem byla jako školačka. Pamatovala jsem si skleněnou rakev, kam ukládali ještě v minulém století lidské kosti, nalezené při polních pracích. Dnes jsou uloženy v hrobce. Mohyla je známá také tím, že když si jeden člověk stoupne do jednoho rohu a druhý po úhlopříčce  do protějšího, mohou se šeptem domlouvat. Také jsme to všichni vyzkoušeli a funguje to.

Mějte se pěkně.





 

 



13 komentářů:

  1. Helenko, zdravím. Ráda jsrm se s Tebou podívala na výlet do Slavkova. To je fajn, že máš partu na výlety, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se, že mám těch spolků několik. Sama bych se nikam nedostala. Tak jsme toho za ty roky pojezdili hodně. U nás je krásně.

      Vymazat
  2. Helenko, plánování klubových výletů jak termín, ak cíl byl pro mě noční můra. Hlavně počasí jaké bude,to je při dlouhodobém plánování sázka do loterie. Podívali jste se na pěkná místa,přežili jste i ten déšť.👍

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, pro pořadatele to není jednoduché. Lidé jsou různí a nevděční. V tomto případě se našlo také pár lidí, kteří tvrdili, že je sice historie moc nezajímá, ale oběd byl dobrý... Znáš to. Jsem ráda, že jsi opět tu.

    OdpovědětVymazat
  4. Helenko, moc hezké fotografie. Škoda, že je to od nás na druhou stranu republiky. Docela by mě to lákalo vyrazit na výlet. Díky za prima podívanou. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  5. Heleno, výlet objednáš, ale počasí je vždycky sázka do loterie, s tím se počítat musí. Lidé jsou různí, hlavně, že jim chutnal oběd 😁 Fotky jsou moc hezké, díky za ně, ve Slavkově jsem nebyla. Měj se hezky, moc zdravím 😉😊

    OdpovědětVymazat
  6. Větru, dešti neporučíš. Sice to naštve, když počasní není na výlet OK, ale vždycky to nějak dopadne. Měli jste pěknou prohlídku zámku, příjemnou průvodkyni.......atd.
    Ráda jsem se na fotky podívala, protože jsem tam nebyla.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Heli, Slavkov je výborné místo, jak zámek, tak i Mohyla míru, znám to tam a ještě to není rok, co jsme tam byli - ne se zájezdem, ale soukromě. Vedoucího máte asi schopného, ale je vidět, že dobu zájezdu naplánovat "neumí". Zvolit datum Žofie, kdy už naši předkové říkali, že je počůraná? Ale jistě máte schůze a tam to zkus navrhnout, aby se to bralo v potaz. Posunout to o týden přece není problém. To mě jen napadlo.
    Přeji pěkný závěr května. ☺

    OdpovědětVymazat
  8. Heli, v sobotu tam jedeme , jako každý rok, na koncert. už se móóóc těším.

    OdpovědětVymazat
  9. Před několika málo lety jsme MOHYLU navštívili při naší cestě na Moravu.Sice jsme napřed bloudili,ale pak jsme byli moc rádi,že jsme se tam cestou zastavili.
    Přeji krásný víkend a další krásné výlety Eva H.

    OdpovědětVymazat
  10. Slavkov je krásné místo.
    Několikrát jsem ho navštívil.

    OdpovědětVymazat
  11. Nemám to daleko. Je tam krásně.

    OdpovědětVymazat
  12. Helo, moc pěkné fotky, město a zámek jsem kdysi navštívila a je to hodně let, ale u Mohyly jsem nebyla, to znám jen z dějepisu.Naposledy jsme tudy jeli autem z dovolené u Strážnice, ale můj manžel nezastavoval! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Knížky

Dlouho jsem nepsala o knížkách. Nedávno jsem objevila americkou autorku Lindu Castillo. Její trillery z amišského prostředí se čtou jedním d...