Translate

01 února 2023

Něco ke čtení

 Dlouhé zimní večery trávím často u dobré knihy. Tím, že jsem podstatně zmenšila svoje obydlí, musela jsem se slzou v oku zmenšit svoji knihovnu. Naštěstí obecní knihovny jsou velmi dobře zásobené. Vždycky odcházím spokojená. Zjistila jsem, že máme výborné současné české autorky. Vynechám Alenu Mornštajnovou, Karin Lednickou a Kateřinu Tučkovou...


Objevila jsem Janu Poncarovou a její román Cyklistka. Autorka se inspirovala životním příběhem baronky a prvorepublikové cyklistky Blanky Battaglia, která byla poslední šlechtičnou rodu Battaglia v jihočeských Bratronicích. V románu je také zmíněn bratr Blanky Christian Battaglia, v té době známý cyklistický závodník. Obsah knihy nebudu prozrazovat, ale vřele doporučuji.


Další nově objevená česká autorka je Jakuba Katalpa, vlastním jménem Tereza Jandová.



Zuzana Liebeskindová je dcera bohatého židovského cukrovarníka. Nic jí nechybí, kráčí životem lehce, obklopena láskou.  Dětství prožívá ve třicátých letech dvacátého století. Dospívání přichází během německé okupace. Protože má židovský původ, je její osud předem daný. Transport. Koncentrák. Po skončení války se Zuzana vrací z koncentračního tábora, ztráty jsou ale větší, než čekala. Otec tam zemřel a  o veškerý majetek přišli.  A opět nebudu prozrazovat.


V obou knihách je hodně smutku, křivdy a utrpení, ale myslím, že je třeba si připomínat...



16 komentářů:

  1. Helenko, já se přiznám, že teď čtu docela málo. Spíše listuji ve Špalíčcích výletů a koukám, kam bychom se v létě mohli vypravit. Nejraději čtu knížky s horolezeckou tématikou. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, doporučuji knihu Divočina, tady o ní píšu : https://hela-b.blogspot.com/search/label/Knihy.

      Vymazat
  2. Heleno, také jsem v poslední době četla docela dost knih českých autorů téměř všech žánrů. Máme hodně dobrých spisovatelů, převážně jsou to ženy. Díky za tip, tu první bych si přečetla ráda. Zdravím 😉

    OdpovědětVymazat
  3. Helenko, ač se řadím ke knihomolům, neznám ani jednu z uvedených autorek. Moc děkuji za tipy na čtení.
    Měj hezké dny. 💓🍀

    OdpovědětVymazat
  4. Helenko, děkuju za tipy na dobré čtení. Také chodím celý život do knihovny, doma zas tolik knih nemám. Pozdravuju, Lenka.
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám zase tolik nasyslených knih, že se jich musím postupně zbavovat.

      Vymazat
  5. Na takové knihy teď nějak nemám náladu.
    Včil ujíždím na surrealismu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je spíš babské čtení, ale žádná červená knihovna.

      Vymazat
  6. Heli, je dobré představit knihy a autory, které třeba ani neznáme. Čtu trochu jinou literaturu a knihy už nekupuji (kvůli skladování). Využívám i nabídky audioposlechu. ☺

    OdpovědětVymazat
  7. Audioknihy také často poslouchám, je to velmi praktické (u poslechu se dá vykonávat další činnost) a když interpret má příjemný hlas, může se krásně relaxovat...

    OdpovědětVymazat
  8. Napíšu si na seznam do knihovny.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Jsem ráda,že jsem sem náhodou zavítala.Knihy patří do mého života od doby,kdy jsem se naučila písmenka.Knížky mě zaujaly a tak mám zase seznam,co bych si v knihově ráda vypůjčila.
    Hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
  10. Moc díky za typy na knihy, i když moc času na čtení nemám. Raději něco tvořím.

    OdpovědětVymazat
  11. Helenko zdravím z lázní Darkov a děkuji za tipy na knihy. Spíš bych si přečetla tu první.

    OdpovědětVymazat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...