Translate

25 července 2021

Levandulování

 

Mám ráda levanduli, její vůni a ráda tvořím s jejími kvítky. Letos byl pro levanduli  příznivý rok. 

Pletla jsem paličky, vázala kytičky na sušení a užívala si.



Podle jednoho z mnoha návodů jsem se pustila do levandulového sirupu. Na obrázku je sirup ve fázi louhování, tedy zatím nepoživatelný. 

Kytičky, připravené na sušení.

Škoda jenom, že zrovna v tuto dobu kvetou další bylinky, dozrává většina ovoce a zeleniny. Nastává čas zavařování  a není moc času na nějaké další tvoření.




Užívejte si léta a opatrujte se.

14 komentářů:

  1. " Jááá... usušil jsem si levanduli,
    neb švagr mi tvrdil, že se to hulí !!"

    " Tvůj švagr jest idiot, nevíš, že ???"

    " Ano ! mám střevní teď potíže !!
    .... kdybych já blázen to nebagoval !"
    Jann Hnátta se uprd´ a zasakroval !

    OdpovědětVymazat
  2. Fredy Kruger

    Jann Hnátta si zjistil, kde švagr je bytem,
    počkal si na něj a zmlátil jej item !!

    OdpovědětVymazat
  3. Jestli "nevadí", tak já nebudu psát ve verších, ale obyčejně: Levanduli jsem mohla párkrát obdivovat ve Francii, byli jsme i na exkurzi v kosmetické firmě, ale pěstovat levanduli na zahrádce jsem nikdy nezkoušela. Máš moc hezké výrobky a hlavně, ať Tobě nebo podarovaným přinášejí radost. Hezkou úrodu přeji. ☺

    OdpovědětVymazat
  4. Levandule je v posledních letech hodně oblíbená. Není se co divit, krásně voní a její barvička je nádherná. Takový malý, vlastnoručně dělaný dáreček určitě potěší i někoho dalšího. Přeji hezké dny 😊

    OdpovědětVymazat
  5. Helenko, ti ti přávidím tu spoustu levandule a také její vůni. Já měla jednou na balkoně, tam se jí dařilo a podruhé již ne. Možná jsem koupila špatnou sazenici a nebo se o ní špatně starala. ☺

    OdpovědětVymazat
  6. Helenko, jà jsem už dolevandulovala. Levaduli jsem sklidila a zpracovala...Sirup jsem také dělala, je dobrý. Máš to hezké! Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Už mám levanduli sklizenou. Jen nějaká kvítka jsem nechala pro včelky a čmeláky. Suším ji, udělala jsem věneček. Jako malé holce mi levandule nevoněla, ale pak se to nějak ve mně zlomilo a nemohu se té vůně nabažit.
    Hezky jsi levandulově tvořila.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Heli, jsi šikulka. Levandule mám několik druhů, ale paličky neumím.
    Já také nestíhám, zavařuji a sklízím. Potom domov volá po vygruntování a tak dokola. Ještě k tomu jezdím po doktorech a tak mám toho času málo.
    Přeji ti úspěšné zavařování a hlavně pohodu. :))

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné levandulování, Heli :-) Jsi šikovná. Sirup bude určitě voňavý a dobrý. Ve džbánku to vypadá i hezky.
    Přeji pohodové dny a zdravíčko :-) Alena

    OdpovědětVymazat
  10. Moc ráda bych si vypěstovala levandule na balkoně,ale nakonec vždycky zůstanu u muškátů.Když vidím takovou nádheru,tak mám na sebe vztek.Jednou to budu muset vyzkoušet ☺ ☺ ☺
    Přeji krásný den Eva

    OdpovědětVymazat
  11. No a já zase háčkuji levandulové pytlíčky...

    OdpovědětVymazat
  12. Krásný vstup do měsíce srpna vinšuji.

    OdpovědětVymazat
  13. Heli,přeji Ti k dnešnímu svátku všechno nejlepší :-) Alena

    OdpovědětVymazat
  14. Díky za milé komentáře a za přání k svátku i těm, kteří mi je poslali na e-mail. Moc si vaší přízně vážím. Nějakou dobu jsem měla počítač v poruše. Teď už je to snad dobré a blogu se budu více věnovat.

    OdpovědětVymazat

Knížky

Dlouho jsem nepsala o knížkách. Nedávno jsem objevila americkou autorku Lindu Castillo. Její trillery z amišského prostředí se čtou jedním d...