Translate

04 července 2021

Čas růží a jiné květeny

 


Tento článek se chystám napsat už pár týdnů, ale stále nebyl čas. První růžičky už odkvetly a zbyl po nich jen nepořádek. Práce na zahradě je tolik, že se nestačím tou krásou pořádně pokochat. Tak to zkusím napravit. Máme tady nedaleko růžovou školku, která funguje tak, že v červenci si vezmete pracovní obuv a vyjdete do polí, kde místo obvyklých plodin najdete řádky mladých růží. Mezi kterými chodíte a chodíte a nemůžete si vybrat. Když tak učiníte, sepíšete objednávku a čekáte do října, kdy si můžete pro vaši vytouženou přijít. Tak jsem si vloni objednala čtyři kousky, mezi nimi také  tuto krasavici.

Růžička na obrázku se jmenuje Helenka, tu mám už několik let a ve dvojím provedení.





Kromě růží  kvetou další kytičky, třeba moje oblíbená levandule. Někde jsem četla, že se s růžemi dobře doplňuje a můžu to potvrdit.


Moje levandule také už pomalu odkvétá a že jí letos je. Suším, vážu kytičky a pletu paličky. Nemusím ani do Provence, i když bych se tam  ráda podívala. Užívám si léto pěkně doma mezi kytičkami a konvemi a až na ta bolavá záda to jde.


K létu patří také jahody, tak ty na zahradě nemám, ale byly mi doručeny dětmi s krásným slunovratovým dortem, ale to už je také minulost.


Užívejme si prázdnin a užívejme si léta. Hlavně ve zdraví!






19 komentářů:

  1. Růže ti opravdu kvetou nádherně. Moc se mi líbí levandule. Také jí na zahradě máme, ale je taková bídná. Zřejmě potřebuje hodně slunce, a to u nás zrovna nemá. Měj hezké dny 🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, díky za návštěvu. Levandule opravdu potřebuje hodně sluníčka.

      Vymazat
  2. Helenko, růže máš nádherné,jen co je pravda a dort,co dodat, parádní. Helenko,přeji pohodové prázdniny a hlavně zdraví. Fukčarinka

    OdpovědětVymazat
  3. Helenko, to jsou tak krásné růže ! Máš super, že si můžeš takhle ve školce růže prohlédnout a vybrat si je. Naživo je to nejlepší. Levanduli už jsem sklidila a zpracovala před odjezdem na chalupu. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, ale zase tě to nutí vždycky nějakou koupit a místa není... Navštívila jsem tvoje levandulové stránky. Nádhera.

      Vymazat
  4. Helenku mám taky - od tebe, je krásná a voní. Ovšem ze všeho nejkrásnější je ten dortík - ten teda nemám...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky sestřičko. To víš, já dortík celé rodině, tak aspoň jedni mi to oplatili.

      Vymazat
  5. Růže je prostě růže. Levanduli mám taky, ale teprve rozkvétá. Ale taky budu různě zpracovávat.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, Hani. Jenomže ty fotky jsou pořízeny z toho prvního kvetení, teď už si s nimi zahrál deštík a už to není ono. Ty první jsou nejhezčí.

      Vymazat
  6. Milá Helenko!
    Díky za nádhernou prezentaci růží. Kdysi se říkalo, že tyto květiny kvetou v červnu a právě proto je označován šestý měsíc jako měsíc růží. Nejvíce mě zaujala modrá růže. V květomluvě znamená " vzdávám ti úctu!". Před třemi lety vyšla úžasná kniha Jaroslavy Pechové a Vlastimila Šindeláře s názvem Vyznání růžím. Kromě bohaté fotografické ilustrace a popisu dané odrudy této květiny, připojila básnířka i nádhernou báseň. Vřele doporučuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Otavínko, děkuji za pěkná slova. Neříkám, že růže jsou moje nejmilejší kytičky, ale pohled na ně je fascinující, třeba někdy tak po dešti a jak voní! Každá má úplně jinou vůni. Po knížce se podívám. Díky za tip. Měj se pěkně.

      Vymazat
  7. Růže máš nádherné. Ta fialková je neobyčejná. Pěkně barevně ladí s levandulí. Nikdy nevím, kdy je ten pravý čas pro sklizeň levandule. Prosím, jak to mám poznat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, říkají, že se má sklízet těsně před rozkvětem, ale to ještě není vidět ta krásná barva. Podle mne je nejlepší sklízet hned, když rozkvete. Pokud máš zahrádku doma, tak to uhlídáš.

      Vymazat
  8. Pestrost růží je nevyčerpatelná.

    OdpovědětVymazat
  9. Heli,máš přenádherné růže :-) a i s krásným jménem :-) Užívej všeho, co Ti na zahradě kvete, je to potěšení. Snad bouřky, které nám opět slibují, vše nerozbijí a neponičí....neponičí nic !
    Měj se moc hezky. Alena

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherné růže-tu fialovou jse ještě nikdy neviděla ☺
    Přeji klidný podvečer ☺

    OdpovědětVymazat
  11. Nádherné růže.Fialkovou jsem snad neviděla.
    Přeji hezký večer

    OdpovědětVymazat
  12. Krásné růže a ten dort je taky moc pěkný.

    OdpovědětVymazat

Knížky

Dlouho jsem nepsala o knížkách. Nedávno jsem objevila americkou autorku Lindu Castillo. Její trillery z amišského prostředí se čtou jedním d...